September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
haha, det var min med, ALDRIG NÅGOT MED MÖNSTER!!.. va det första ha sa.. men han tyckte det var rätt fint när hela frackcoaten vart svart, men man ser ju ändå mönstret!
Vi bokade Mikael Carlsson i Helsingborg till vår fotografering, duktig och fina bilder! Det blev dock bara "vqnlig" session med lite tillval eftersom vi har egen fotograf i familjen som täcker hela festen med tårta och dans! Såg att någon ville veta heldagspris på fotograf, jag vet att vår fotograf Din Bild tog 10000 och det var med ALLT. Har börjat fundera lite på om jag ska ge min m2b en morgongåva med lite "for your eyes only" foton - han vi valde gjorde det för 1500 och det var riktigt fina foton! Kanske blir en överraskning för "gubben"...
Sen har jag en fråga, hjälp med transporten. Vill gärna ha häst och öppen vagn - om det finns så gärna fyra vita hästar! (Vet att det är lite "prinsessigt" , men känns bättre än gubbens alternativ med motorcykel...
Har fler här hört att vuxenförbundet ska arrangera en dag för "blivande brudar"? Verkar spännande tycker jag! Man får tips om klänning, smycken, blommor, tackkort, inbjudningskort och fotograferingen... JAG SKA GÅ!
Tada!
/M
I lördags va jag och köpte min klänning =)..Men snart är det bröllopsmässa..Den ska jag gå på =)
Hmmm, Mikaela 78, hur hade gubben din tänkt att du skulle åka motorcykel med klänningen (om du skall ha vanlig lång vill säga) och frisyren?
Har alltid haft det som en dröm vid student och bal att åka motorcykel, men hittils har jag inte löst klädsel och frisyrfrågan...
Finns det ingen där du bor som kan hjälpa dig hitta häst och vagn. Typ ring ridskolan och hör om de vet någon.
vi hade tänkt åka vår egna bil, men sedan kom en släkting till sambon och erbjöd oss att åka amerikanare, vem tackar nej till det??? Inte vi ialla fall.
kexxet, vad kul att du hittat klänning. Vad blir det för någon?
Vart är bröllopsmässan?
Jag är så glad. Frågade sångerskan i "min" orkester igår om hon vill sjunga i kyrkan. Hon blev så rörd och glad, såg det som en ära att få göra det. hennes kille skall kompa så nu är musiken i kyrkan klar. De skall även få ihop en liten konstulation (?) i orkestern som kan spela på festen. Känns så underbart bra!!!!!
Jag hittade den på Svahns i Kungsbacka.Det blir en tubtop klänning med lite stenar å så..
Bröllopsmässan är i Göteborg, men den finns nog i andra städer oxå.!
Musik, gud va svårt..Det är ju nästan svårast av allt!
Det är bröllopsmässa här i Eskilstuna den 3:e februari. Det bästa är att min lillasyster ska vara modell, så vi kan säga att vi är där för att titta på henne :)
När är bröllopsmässan i göteborg? (Jag bor i Mölndal)
Musik är svårt ja. Nu har vi alla fall löst vilka som skall framföra musiken. Sedan har vi gott om tid på oss att klura ut vad vi vill ha för låtar.
bröllopsmässan är den 8-10 februari på Konserthuset. Du kan köpa biljetter via ticnet och det kostar 140:- . Gissa vem mer som ska dit haha
Vi blir nog många..Men måste man köpa innan, eller kan man köpa där?
Har era föräldrar typ fått en uppgift av er? Som typ att göra festprgrammet eller liknande..
Ja det är nog många som skall dit Är faktiskt inte säker på om jag skall dit. Min sambo var inte ett dugg sugen och vet inte om det skulle tillföra oss så mycket, mer än ev stressa upp mig.
Men vi får se, nu vet jag när det är i alla fall.
Våra mammor har fått i uppgift att ansvara för dekorationen och dukningen i festlokalen. Vi skall nog försöka delegera ut så mycket som möjligt.