• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • Snart fru Wennerström

vi gifter oss 6 september för att jag pluggar just nu, och blir färdig nu till sommaren, skulle bli alldeles FÖR mycket för mig om jag skulle plugga och intensivplanera bröllopet alldeles när det är dags, lanovia, du vet hur jag funkar .. och även du tydligen .. haha
    sedan så hinner jag(framförallt jag) och m2b jobba ihop en hel del pengar under sommaren, och för det tredje, det är inte alldeles för varmt lr regningt då och det är nära vår 6½års dag

• aprilsolen

Vi ska gifta oss den 13 september (mest för att den 6:e redan var bokat, där var du snabb Ankan80 och från början var det lite kompromiss eftersom jag var inne på augusti och min blivande egentligen ville ha det så off-season som möjligt. Jag vägrade vinterbröllop och då blev det september - nu känns det som det perfekta valet. Förhoppningsvis blir den en härlig blandning av sommar och tidig höst, så där sensommarvarmt men ändå klar luft, träd som börjar skifta lite i färg...

• Snart fru Wennerström

jag menade att det är alldeles för varmt lr regningt i juni/juli.. hehe

• Ankan80

Vi valde september för vi ville gifta oss 2008 och maj var redan upptaget av två andra kompisar.
    Sen ville min m2b inte att det skulle vara för varmt. Så därför blev det så.

Maj o September är väl de bästa månaderna ur min synvinkel i alla fall..

• Fröken förväntan

Det blev september av samma anledningar som "Snart fru Wennerström":

1. Plugget tar slut(Jippie, jag ska äntligen bli stoor )
    2. Pengar ska tjänas (på sommarjobb eller ännu bättre ett riktigt jobb!)
    3. 20/9 är i krokarna av vår 8-årsdag
    4. Vädret kommer att vara FANTASTISKT!

Snart fru Wennerström skrev 2008-01-21 16:15:07 följande:

vi gifter oss 6 september för att jag pluggar just nu, och blir färdig nu till sommaren, skulle bli alldeles FÖR mycket för mig om jag skulle plugga och intensivplanera bröllopet alldeles när det är dags, lanovia, du vet hur jag funkar.. och även du tydligen.. hahasedan så hinner jag(framförallt jag) och m2b jobba ihop en hel del pengar under sommaren, och för det tredje, det är inte alldeles för varmt lr regningt då och det är nära vår 6½års dag
  • Ickaflicka

Vi gifter oss den 6 september eftersom det är årsdagen av vår förlovning förra året och att den inföll på en lördag! Inte för att vi är jättetraditionella med ettårsgränsen, utan bara för att det blev så (m2b hade inte planerat förlovningsdatumet, utan det blev den dag på semestern som passade bäst!) Dessutom känns det som att september brukar vara så fint - hoppas, hoppas, hoppas!

• Moonlightshadow

Vi gifter oss den i september, för att vi vill ha ett höstbröllop =)

• kexxet

Vi gifter oss den 6:e september för att då har vi varit tillsammans i 6år..

• Cirran

Att det blev 6/9 för oss var för att vi kom på det hela lite sent (typ innan jul) och mycket var bokat i augusti. Men nu när det är bestämt känner jag att det inte kunde bli bättre. Svalare väder, alla kompisar som springer som tokar på bröllop i sommar gör det mest i juli, augusti så då har de hunnit andas lite, allt är inte bokat så det går att få fatt på fotograf osv.. (Även fast vi inte har bokat mer än kyrka och lokal än...)

Idag tog jag första titten på klänningar... Och så var jag i en pappersaffär och tog en första titt på inbjudningskort. Det blir nog rosa och brunt som färger. Det var så fint ihop. Låter ej så läckert, men det var det... Skönt att ha tänkt första tankarna kring det...

• Schükano

Vi bokade den 6 september för att vi ville ha ett bröllop i närheten av sommaren men helst inte i augusti. Min M2b föreslog att den 6 september skulle vara ett bra datum av alla helgerna i september för just den lördagen så fyller min mamma 55 år. Min mamma blev överlycklig över att vi valde hennes datum för det var den bästa presenten hon någonsing kunde önska sig. Plus att det ju brukar vara fint väder i september..eller hur tjejer?!

Svar på tråden September 2008, del 2