September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Ja, då kanske man skulle ge sig ut och kolla runt lite.
Problemet är bara att m2b sagt att han skulle banta.
Tror nog inte riktigt på honom. Gillar coca cola alldeles för mycket. Försökte med avvänjning förra helgen. Gick i två dagar
.
Ja det skall bli kul. Men allra roligast hade vi nog ingår när vi smög runt i stan. Vi ville inte lägga pengar på porto till dem vi inte behövde. Så vi stod utanför portarna och väntade på att bli insläppta av någon sedan smög vi fram till dörrarna och släppt in kortet. Var mycket lättare i de husen där brevlådorna är samlade vid ingången. Men jädrans vad kul vi hade.
Skall alla hyra mannens kläder? Vad skall era män ha på sig? Min vill bara ha kostym och då skall han också bara ha det.
Jag har försökt sälja in frockcoat till min m2b. Men går lite trögt pga av den där kravatten eller vad det heter.
Fungarar det inte blir det nog en kostym. Kanske köper i så fall.
Min m2b vill ha smoking men tror att han måste ha nåt annat för att göra mig glad.
Men är det smoking han vill ha så blir det så, jag tycker det är snyggt!
fyffy: Min man ska ha kläder från härliga ekiperingen www.uppkladd.se! De har extremt välsydda kläder som blandar gamla snitt med moderna, och min blivande hittade en fin modern "frock coat" i thaisiden, som inte kommer att bli så varm som sådana kläder ofta kan bli!
Kan verkligen rekommenderas! De är jättetrevliga!
min m2b ville först ha frock coat, men sen när han hade på sig sin vanliga kostym så ändrade han sig. Så det ända han behöver är en väst.
strommis:
Skall ni köpa då eller hyra?
min ska ha en frackcoat, i svart brokad, brunbeige väst och en cremefärgad kravatt med mönster i som går igen i västen.. skitsnyggt!.. har tyvärr ingen bild. vi hyr det för 1725 för att vara exakt
Min kille ska ha kostym, "en sjuttiotals-modell a´la Roger Moore" enligt honom själv. Vi sydde upp våra kläder i Thailand i december, så kom billigt undan.
Snygga kostymer i vintagestil kan man annars hitta i välsorterade butiker, i sthlm kan jag rekommendera Judiths second hand för män.
*suck* det låter snyggt snart fru wennerström.
Tyvärr är min m2b livrädd för att som heter färger och mönster att göra. Nåja, jag skall nog övertala honom. Behöver ju inte vara det allra mest utstickande.