September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
aa, den var fin.. fast lite överdriven, även för mig .. sedan så ska vi ha en caketopp på vår tårta, men funderar på att ha rosetten knytna som "avslutar" varje tårtplan
Vad ska ni har för smak på tårtan? Jag fantiserar om en chokladtårta med en fyllning med passionsfrukt och champagne...
aprilsolen: precis min idé om den perfekta tårtan! mums!
vi ska med ha chokladbotten, fast med hallonmousse.. + ngt mer som vi inte vet än
Åh, det låter jättegott! Jag funderar på att baka själv, och då måste man ju experimentera en hel del, alltså baka och smaka, eller hur? Mums. Tårtor blir ju bara bättre om de får stå någon dag, så det borde ju funka att baka i förväg. De lär ju inte bli lika snygga som köpetårtor, men jag undrar om gästerna bryr sig så mycket...
har oxå funderat starkt på att göra den själv.. vi hade inte tänkt haft ngn märkvärdig tårta..
ja godast blir dom nog om den får stå en dag.. och det bästa är ju om man provar sig fram genom att baka och smaka som du säger.. säkrast så
Folk kommer ändå vara så galet mätta efter hela långa middagen... men min sambo är en riktig tårtfantast, så han skulle bli väldigt besviken om vi hoppade över tårtan. Den hör ju till, visst, men jag är mer en dessert-människa.
Gör man än chokladtårta slipper man ju dessutom problemet med grädde, som ju inte mår så bra av att stå ett tag. Tjockt med chokladglasyr, någon snygg dekoration och färsk frukt, tror att det blir tillräckligt snyggt. Om jag nu orkar baka tårta till 70 personer...
"Snart fru Wennerström", jag har fortfarande några (mina syskon)som inte vet om vårt bröllop så än är jag lite anonym... men sen (efter jul) kommer det nog en hemsida och en mindre anonym presentation på min sida här på BT
Vi funderar på att skippa tårtan... tror ni folk blir besvikna? Vi är också mer dessertmänniskor och ska troligtvis ha en efterättsbuffé istället. Men det är ju lite tradition med tårta. Hmmm...vi får fundera vidare.
.. då väntar jag med spänning .. hihi
klart ni inte behöver ha tårta om ni inte känner för det, det e ju ert bröllop, finns ju dom som inte ens har ngn efterrätt. fast som sagt tårta är ju tradition. det e svårt sånt där, men gå efter det som känns mest rätt för er, så blir allt nog jättebra, det e jag övertygad om
La novia 08- jag svarade på ditt inlägg men BT krånglade och jag hoppades på att det kommit med...såg nu att det inte gjort det...
(Jag talar också spanska och jag är 24)
Vad gäller tårta skulle jag nog vilja ha en riktigt chokladbomb! MUMS!!