• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • lanovia 08

Det har gått lite på tomgång här också. Man orkar inte hålla igång planeringen hela tiden.
    Men imorgon skall vi träffa honom som vi ev skall använda till catering. Får se hur han verkar.
    Dessutom ringde jag en frisör idag. Hon ville ha 800-1000 kr för att fixa frisyr och makeup. Kändes ju helt ok. Men hon tyckte jag skulle boka snart, efter nyår för det börjar höra av sig en del brudar...
    Vad har ni andra fått för priser, om ni börjat kolla på frisör vill säga?

• Ankan80

Jag tar det också ganska lugnt. Känns som om läget är helt under kontroll.
    Slötittar på ringar på nätet. Skall nog kolla live i stället för av någon konstig anledning är det mycket mindre i verkligheten.

Klänning skall jag köpa i februari-mars.

Frisör - blir nog min egen. Tycker inte om främmande människor som man inte vet hur de är och också svårare att säga ifrån om man inte blir nöjd.
    Jag vet inte hur jag vill ha håret. Men det får nog blir efter vilken klänning jag köper. Har ni långt hår? Mitt är uppklippt fast det längsta går väl till BH bandet ungefär. Uppskattar att det kommer bli ca 10 cm längre till det är dags. Vill inte klippa mig alls på ett tag. Som tur är så ser det inte slitet ut.

• lanovia 08

Oj, ring... det får nog vänta lite. Har knappt tänkt på det ännu. Iof vet jag nog vad jag skall ha redan. Blir nog som min förlovningsring fast med stenar i.
    Skall era blivande ha en ring till? Min tycker det räcker med en, och jag tänker inte tvinga på honom en till.

Frisör- hade jag mer än gärna haft den jag har här i stan, tycker hon är helt underbar och superduktig. Men tyvärr är det väl saftigt att färdas 13 mil mellan frisör och bröllop den dagen. Så jag får hitta en annan...

• Ankan80

Min m2b skall bara ha en ring, men med ny ingravering.Han gillar inte smycken, så två hade nog blivit too much.

• Snart fru Wennerström

har alla hittat hit?
    .. ja för oss ligger det lungt just nu med planeringen, lite småpyssel bara, just nu håller jag på att målar våra initialer på två champagneglas som jag köpt på loppis för 5kr/st! .. jättefint faktiskt!.. och kul med lite personligt sådär ..
    vi hämtar våra ringar den 14:e:-O.. .. vi gör om våra förlovningsringar med, och iaf jag tycker det känns tomt på fingret, så jag ville ha dom få fort som möjligt.. och då hämtar vi vigselringarna på samma gång .. m2b kommer alltså ha två han med

Frisör och make har jag bokat, 1000kr för båda, som görs på samma ställe, tycker det är ett bra pris, de hjälper mig dessutom med klänningen
    lanovia 08 skrev 2007-11-30 15:08:44 följande:

Det har gått lite på tomgång här också. Man orkar inte hålla igång planeringen hela tiden.Men imorgon skall vi träffa honom som vi ev skall använda till catering. Får se hur han verkar.Dessutom ringde jag en frisör idag. Hon ville ha 800-1000 kr för att fixa frisyr och makeup. Kändes ju helt ok. Men hon tyckte jag skulle boka snart, efter nyår för det börjar höra av sig en del brudar...Vad har ni andra fått för priser, om ni börjat kolla på frisör vill säga?
  • Kanelisen

Hej!
    Jag är helt ny...ska gifta mig den 20/9. Jag var ute på stan och "råkade" då hamna i en brudklänningsbutik. Jättevänlig expedit som tog sig tid med mina frågor. Hon tipsade om att vänta med att leta klänning tills efter årsskiftet, för då har hela 2008-kollektionen kommit in. Suck. Jag vill ju prova nuuu!
    Ring kommer vi inte köpa förrän i typ juli, jag vet redan vilken jag ska ha och min blivande man ska inte ha en till...

• Snart fru Wennerström

ja, då går vi igenom hur jag vill ha håret och maken en vecka innan med

• september2008

Kul vi ska oxå gifta oss den 20.de

Kanelisen skrev 2007-11-30 17:30:19 följande:
    Hej!Jag är helt ny...ska gifta mig den 20/9. Jag var ute på stan och "råkade" då hamna i en brudklänningsbutik. Jättevänlig expedit som tog sig tid med mina frågor. Hon tipsade om att vänta med att leta klänning tills efter årsskiftet, för då har hela 2008-kollektionen kommit in. Suck. Jag vill ju prova nuuu!Ring kommer vi inte köpa förrän i typ juli, jag vet redan vilken jag ska ha och min blivande man ska inte ha en till...
  • Keri

Jisses, har det redan gått tre månader??? Tiden bara springer iväg. :)

Svar på tråden September 2008, del 2