• Lunia

Några Skåne brudar??

Finns här några skånebrudar att byta tips med, eller snarare få Har inte planerat så länge, och vet knappt ut eller in, så det hade varit trevligt att prata med någon i "närheten".

• Svar på tråden Några Skåne brudar??
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-27 09:03:20 följande:

anjasbrollops.blogg.se/1203192449_and_the_win...om ni kollar här så fattar ni vad jag menar...själva överarmen är bullig... om den linjen varit rak så hade min silhuett förändrats drastiskt!
    Ahhh sluta... Så fet e du inte...
  • Anja 19 juli 2008

Menar du gerbera? Jag ska ju ha sådana fast i ceriserosa...

funderar oxå på en vit blomma i kombination med den...

Den jag tänkt på är vit brudorkidé. De är så vackra! Sen finns ju även liljor och callor (liljor är nog nåt av det vackraste jag vet men jag är allergisk mot dem)

• Anja 19 juli 2008

Anettan

jag sa inte att jag var jättefet men jag har väldigt maffiga, tjocka överarmar och dom är ganska maffiga även när jag är smal men just "ytter"fettet på armarna ger kroppen en helt annan bredd än den egentligen har, fattar du hur jag menar! Det är superirriterande!

• carin1983

ha ha ja garbra menar jag såklart. Kallor hade jag tänkt först men dom är snuskigt dyra så det smög sig. Vad synd att du är allergisk mot dom...

• jennyfer

Vad sägs om fresia? Jag tycker att de är söta och passar bra ihop med gerbera - dessutom luktar de supergott!!

www.dalequedale.com/media/blogs/Pensamientos/fresia.jpg
    tinyurl.com/36j9q8

carin1983 skrev 2008-02-27 09:37:20 följande:
    oooh, på fredag ska vi välja blommor. Vill ha ljusrosa och vitt. Den rosa blomman ska vara garbo (sånna som ser ut som stora prästkragar) men den vita blomman sitter jag fast på. Någon som har förslag?? inte rosor, är trött på den blomman.
  • Anja 19 juli 2008

Hmmm jag tycker nästan att fresia påminner lite om liljor. Någon som vet om de är släkt på nåt vis...

Eftersom jag itne tål liljor (inte de luktfria heller) men älskar dem sååååå, så blir jag lite lycklig nu när jag såg bilderna på fresian

Är den en vanlig allergen?

• Lunia

Det där med blommor är så svårt! Men jag älskar kallor och kommer har sådan i mörk lila de sk svarta. Kanske att jag har de ensamma eller att har en droppformad bukett med andra blommer... Har inte bestämt mig! Om jag väler droppen så ska buketten vara lös och lite vild om ni förstår hur jag meanr???

• Soon to be Mrs P

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-27 16:42:34 följande:

Hmmm jag tycker nästan att fresia påminner lite om liljor. Någon som vet om de är släkt på nåt vis...Eftersom jag itne tål liljor (inte de luktfria heller) men älskar dem sååååå, så blir jag lite lycklig nu när jag såg bilderna på fresian Är den en vanlig allergen?
    Tyvärr är Fresia en sådan växt som doftar så om du är allergisk mot doftande blommar kan det vara ett problem. De är inte lika allergiframkallande som liljor och hyacinter, men det kanske är dumt att chansa. Gå till en blomsterhandel och förklara ditt problem, kanske kan du "lukta" dig igenom sortimentet och se om det funkar?
  • Anja 19 juli 2008

Tror att jag ska testa att köpa hem en bukett fresia helt enkelt och se vad som händer Det var så jag upptäckte lilje-allergin...

FAst jag var ju allergisk även mot de liljor som var luktfria. det var absolut ingen skillnad... ögonen rann,jag fick huvudvärd och hela kroppen kliade när vi hade dem inomhus. Så himla trist!

• Lunia

så tråkigt för dig!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-27 17:02:16 följande:

Tror att jag ska testa att köpa hem en bukett fresia helt enkelt och se vad som händer Det var så jag upptäckte lilje-allergin...FAst jag var ju allergisk även mot de liljor som var luktfria. det var absolut ingen skillnad... ögonen rann,jag fick huvudvärd och hela kroppen kliade när vi hade dem inomhus. Så himla trist!
  • Anja 19 juli 2008

Lunia

ja så himla typiskt för liljor är ju supervackra... jag hade gärna haft en kvist med liljor i hemmet för jämnan om jag inte varit allergisk!

• Lunia

Anja

Vissa liljor är vacka men jag tycker inte alla är det, därimot kallorna :-P

Föresten försökte lägga in ett foto på inbjudningkortet i mitt galleri, men vet inte om det fungerade. Kan ni se fotot?

• Anettan73

Jag ser ett. Ett där det står mj med ett hjärta emmellan

• Embo81

Tjing! Som alla andra hoppas vi såklart på fint väder när den stora dagen väl kommer. Ska fotas ut, MEN behöver en back-up plan om det skulle vara dåligt väder. I vanliga fall så har ju fotograften en atelje, men vår fotograf kommer från Ängelholm (dvs för lång att köra dit timmarn innan kyrkan)och vi bor strax utan för Lund. Någon som har bra tips på fin inomhusmiljö i närheten av Lund?

Svar på tråden Några Skåne brudar??