• Lunia

Några Skåne brudar??

Finns här några skånebrudar att byta tips med, eller snarare få Har inte planerat så länge, och vet knappt ut eller in, så det hade varit trevligt att prata med någon i "närheten".

• Svar på tråden Några Skåne brudar??
  • Anja 19 juli 2008

Lunia

Jag gick ut på jakt efter klänning med en specifik klänning och stil i huvudet (pga att jag enbart tänkt på figursmickrande klänningar pga övervikt) och när jag efter 3 timmars provande HITTADE THE ONE, så var det en HELT annan klänning än jag tänkt mig, men min DRÖMKLÄNNING till 100%. En sådan som jag aldrig trott att jag kunde bära upp. Men tack vare riktiga korsetter så var det inga problem

Jag provade nog fyra klänningar innan jag hittade den... Då ratade jag fullständigt den jag från början var ute efter, den ville jag inte ens prova, för den var sååå långt ifrån JAG som man kunde komma när jag såg den i verkligheten! Skumt det där...

• carin1983

Jennyfer:Där är jätte fint vid bryggan i bjärred. Där ska vi fotograferas efter vigseln. När ska ni gifta er?? Vi ska ha vår fest på flädie mat och vingård. Där är verkligen suveränt fint. Vet att dom är ganska bokade men du kan ju kolla dom....där får ni service.

• jennyfer

Carin1983: Flädie kanske kan vara ett alternativ. Har du koll på priser och upplägg? Måste man köra mat & dryck via dem och vad ligger kuvertpriset på ungefär?

• carin1983

Jennyfer: Dom tar en lokalhyra på 14500. Sedan har du lokalen hela natten om du så önskar. Ca 800 kr per kuvert beroende på om ni vill ha obegränsat med dricka eller ej. Maten fixar dom, dom har otroliga lovord överallt ifrån. Vi har räknat på att vi kommer hamna på en summa på ca 60 000 för mat och hyra för ca 60 gäster. Helt ok. Men sen tilkommer ju musik, dekorationer och lite så.

• jennyfer

Oj, det var rätt dyrt, tycker jag. Långa Bryggan tar 3000 för lokalen och 600 per kuvert, inkl dryck. Borgstugan i Malmöhus slott tar 5000 för lokalen och 600 per kuvert, inkl dryck.

Det är rätt spännande att se vad olika alternativ kostar.

carin1983 skrev 2008-02-25 15:38:34 följande:
    Jennyfer: Dom tar en lokalhyra på 14500. Sedan har du lokalen hela natten om du så önskar. Ca 800 kr per kuvert beroende på om ni vill ha obegränsat med dricka eller ej. Maten fixar dom, dom har otroliga lovord överallt ifrån. Vi har räknat på att vi kommer hamna på en summa på ca 60 000 för mat och hyra för ca 60 gäster. Helt ok. Men sen tilkommer ju musik, dekorationer och lite så.
  • Hedebris

shit! vi betalar ca 3000 för lokalen och ca 150kr/kuvert. och det är riktigt fin mat. iof är det utan spriten inräknad.. men ändå. en jäkla skillnad

• jennyfer

Jag vill också bara betala 150 kr/kuvert!!!

Hedebris skrev 2008-02-25 16:06:25 följande:
    shit! vi betalar ca 3000 för lokalen och ca 150kr/kuvert. och det är riktigt fin mat. iof är det utan spriten inräknad.. men ändå. en jäkla skillnad
  • Hedebris

hehe :) det är iof för tvårätters. sen har vi tårtan som efterrätt.. och den kostar 80kr/bit. Så den kostar nästan lika mkt som varmrätten

• carin1983

Jo flädie kostar en hel del men den har jätte fina betyg överallt ifrån så vi känner att vi gärna betalar lite mer och säkert får det vi vill ha.

• Lunia

Ja det kan jag tänka mig att det var Hoppas jag har samam tur!! Vet bara inte hur jag ska göra, de har REA i en butik lördag å söndag, men min kompis kan inte följa med på lördagen å då e jag rädd att där inte är så mkt rea kvar på söndagen... Hade ju varit bra om man kunnat hitta på rea!! Hur ska jag göra... beslutsångest!!

Anettan73 skrev 2008-02-24 21:15:58 följande:
    Jag hittade min snabbt. Så skönt...
Svar på tråden Några Skåne brudar??