Ja, i förlägningen kan man ju se det som att du/ni väljer bort barn (i alla fall tillfälligt), och en kvinna som inte vill ha barn blir ju ifrågsatt.
Att kvinnorna ofta bryter upp och följer med beror väl på att mannens karriär anses viktigast (kvinnan kommer ju vara hemma med barnen under flera år), och han tjänar oftast mest. Om du vill svara på det: vilka argument hade din man för att inte flytta med dig?
anne på grönkulla skrev 2008-01-04 18:19:29 följande:
Och på ett sätt är det ju rätt självklart att man inte orkar ha samhällspolitisk experimentverkstad hemma i sin vardag jämt utan kör på det gamla o invanda i sina rutiner. Folk är socialkonservativa av naturen tror jag... Jag tycker ändå vi är ovanligt medvetna - och ställer en hel del "självklara" värden på ända - men likförbaskat så vägrar jag att t ex borra...
Nej, men du sätter fingret på hur svårt det är att tänka utanför lådan. Jag städar aldrig, kan fixa krånglande datorer och kommer i framtiden tjäna mer än min blivande man och det är väldigt lätt att nöja sig med det, fast det kanske inte är de sakerna det handlar om.