• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • AoM

Virvel:

hoppas att det löser sig med er fotograf, läskigt att hon inte hör av sig!!

Vi träffade vår fotograf igår för första gången, efter mailkonversationer och ett telefonsamtal. Jag var lite nervös över att personkemin inte skulle stämma, men han var underbar!! Allt kändes verkligen helt rätt, fick ett suveränt bemötande! Han började mötet med att visa sina bilder med svag musik i bakgrunden, så stämningsfullt. Sen gick vi igenom vad vi ville ha och han visade förslag på vad han hade att erbjuda efter att bilderna var tagna.

Är så glad över att vi har hittat en fotograf med den bildstil vi vill ha och att vi fungerar bra ihop, det känns väldigt viktigt inför bröllopsdagen, att man kan slappna av.

Vi hade tänkt skicka ut inbjudningskorten till veckan men har insett att så blir det inte, har ju inte ens hunnit börja pga alldeles för många timmar på jobbet. Men de SKA ut i februari!! Har ju iaf bestämt oss för hur de ska se ut, och det är väl alltid en bra början!

• Virvel

Nu kan vi andas ut. Fotografen hade skickat ett mail igår. Hon och hennes familj hade tydligen flyttat så det hade varit fullt upp. Hon skrev att vi kunde boka in en tid i mars.
    Skönt att det orosmomentet är borta. Jag var in och kikade på hennes bilder igår och jag blir alldeles kär. Kan ju bara hoppas att hon kan få oss två att fastna på kort.

www.mariaandersson.com/WEDDING/galleri.html

• blivandefrularsed

Vad skönt!

Jättefina kort, dte blir hur bra som helst!!

• SarahochDavid

Hej, hej! Jag hänger på här... Jag skrev ett inlägg för massa sidor sen men har inte varit inne sedan dess Det händer ju massor!

Idag har jag köpt skor! Hittade ett par skitsnygga vita (creme) pumps på Nilssons för 399 kr. Jag slog till! Det känns skönt att ha börjat inhandla till brudklädseln

Imorgon ska det springas på bröllopsmässa och senare på kvällen tittas på två begagnade brudkjolar - allt för att budgeten ska hållas

• bridesilly

men va skönt att det ordnade sig

Virvel skrev 2008-02-09 13:45:03 följande:
    Nu kan vi andas ut. Fotografen hade skickat ett mail igår. Hon och hennes familj hade tydligen flyttat så det hade varit fullt upp. Hon skrev att vi kunde boka in en tid i mars.Skönt att det orosmomentet är borta. Jag var in och kikade på hennes bilder igår och jag blir alldeles kär. Kan ju bara hoppas att hon kan få oss två att fastna på kort. www.mariaandersson.com/WEDDING/galleri.html
  • Virvel

Satt precis och skrev ut framsidan till vårt vigselprogram på lite tjockare dyrare papper. Skrev ut 40 stycken och den när jag skulle vika dom så såg jag att allt var förskjutet åt vänster. Alla bladen var fördärvade. Jag skrev ut på vanligt skrivarpapper för att testa innan jag satte i dom finare. Anledningen till att det blev så är förmodligen att skrivaren matar igenom det tjockare pappret lite segare så allt förskjuts.
    Ett litet tips är att kolla med rätt papper innan ni skriver ut. Förbannad just nu!

• kalevala

virvel . jag hade oxå otur igår. dyra guldpapper som blev förstörda i laserskrivaren...........katterna hade haft ner en blomkruka osv........innan jag förstod problemet var redan ganska många kass.... m2b skruvade isär o rengjorde ...hela kvällen igår, ska snart prova igen , hoppas......

• nilia

Virvel och kalevala: hoppas att det löser sig för er med era utskrifter! Håller tummarna!

Ni som har varit på bröllopsmässa: Rapportera=) Berätta om ni fick några bra tips;)

Svar på tråden 080809 del 2