• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • Nufsan

Tackar, så roligt att läsa om allas bröllop

Har precis bokat kyrka och lokal och porslin och maten

• 2008-08-09

Oj då har du kommit längre än oss redan!
    Nja vi har väl iofs kommit en bit, men mest bara i tankarna ännu, måste rycka upp mig och börja ta tag i planerandet nu!

• Nufsan

Jag är så rädd att det blir slut eller fullbokat. Augusti är ju den populäraste månaden att gifta sig på.

I helgen ska jag göra iordning inbjudningskorten och skicka iväg den i början av nästa

2008-08-09 skrev 2008-02-13 17:57:00 följande:

Oj då har du kommit längre än oss redan! Nja vi har väl iofs kommit en bit, men mest bara i tankarna ännu, måste rycka upp mig och börja ta tag i planerandet nu!
  • bridesilly

Kan ni fatta att tiden går så fort Det är mindre än sex månader kvar. Ska man börja känna sig stressad nu

• 2008-08-09

Jag blir stressad på mig själv, för att jag inte är stressad! Nä men allvarligt, jag tar det FÖR lugnt nu känner jag...men kommer inte igång. Hoppas det lossnar snart.

• bridesilly

Risken är väl att man tänker ja men vi är färdiga med så mycket så vi behöver inte göra någonting just nu å så står man där ett tag innan och upptäcker att man har tagit det för lugnt och glömt detaljer

• 2008-08-09

Problemet är att vi inte ens är färdiga med mycket... I helgen måste resten av inbjudningarna bli klara åtminstone, de ska ju iväg om några veckor bara, tiden går så fort!
    Men jag har kommit in i någon period då jag bara kan sitta och tänka på hur underbar dagen kommer att bli, hur lycklig jag kommer att vara, och orkar därför inte tänka på allt som måste göras inför det hela...

• AoM

JAG ÄR STRESSAD!!!

På fredag har jag bokat in 6-timmars brudklänningsletande med en kompis, innan jag ska till jobbet. På lördag ska jag och sambon iväg och titta på kläder åt honom (och jag ska göra allt jag kan för att få honom att förstå att frack inte är ett måste). På lördag ska vi även kolla igenom mina fyra förslag på inbjudningskort och sedan ska papper inhandlas och resten av helgen blir klipp och klistra :)

Menyn är färdig... typ :) Ska avsmakas i vår.

Prästen vi vill ha kan inte ge svar förrän deras semestrar är lagda. *suck å stön*

Bukett och florist ska väljas. Frisyr. Smink och förhoppningsvis även frisyr tänker jag be min bästa vän om hjälp med, har jobbat som sminkös (heter det ens så?).

Känns som om det är tusen saker att fixa. Och ngnstans mitt i allt detta ska jag hinna jobba sex dagar i veckan, träna med hunden och har jag tur så blir det tid över till att träffa min älskade sambo :)

• blivandefrularsed

Ibland jobbar man bäst under press med. Och själv märkt att det går lite i perioder. Vissa veckor är det jättelugnt och rätt var det är så tar vi tag i något och så händer det grejer under några dagar. För att sen bli lugnt igen... Men så har vi ju ett år på oss och då har det ju inte brunnit i knutarna än.

• cindell

Jag håller med, vissa veckor är det hur lugnt som helst och då blir jag nästan stressad över att jag inte är stressad Då infaller sig även drömmarna verkar det som
    Andra veckor händer det saker och då kommer tankarna på hur fint och underbart allt kommer bli.

Igår dubbelkollade jag med festlokalen så att den verkligen är bokad (blev lite orolig då jag bokade den i augusti). Ett orosmoment mindre. Nu är klänningen mitt största bekymmer. Trodde att det var det jag skulle vara klar med först.

Svar på tråden 080809 del 2