• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • Nufsan

Ja man tycker så, jag har räknat med 1000kr hoppas jag klarar mig med det?!

• cindell

Jag ska höra mig för lite på måndag tänkte jag. Men runt 1000 lappen borde väl räcka gott. Speciellt om hon gör det på hemmaplan.

• matteve

Är 2000 kr för sminkning och håruppättning + en provgång innan, dyrt? Hon kommer hem till mig...

• cindell

Jag har som sagt ingen aning, har inte kollat priserna här hemma än. Men jag trodde inte det skulle kosta så mycket om någon kommer hem till en.

• Emkalo

Matteve, är det i sthlm? Då tycker jag inte att det är dyrt speciellt inte om hon kommer hem till dig.

Jag betalar 2000 kr för smink + hår för mig (1300kr/tärna). Då ingår konsultation där vi gör provuppsättning och provsminkning innan. Jag gör det på deras ställe och vi får då vara där och klä på oss och äta lunch osv. Vi har 3 timmar bokade (10-13, vigseln börjar kl 15).

• matteve

Ja, det är i Stockholm, så resekostnad ingår i priset. Jag får provuppsättning och provsminkning jag med... Tycker att det är så svårt att veta vad priset brukar ligga på!

Emkalo skrev 2008-02-14 13:58:14 följande:
    Matteve, är det i sthlm? Då tycker jag inte att det är dyrt speciellt inte om hon kommer hem till dig. Jag betalar 2000 kr för smink + hår för mig (1300kr/tärna). Då ingår konsultation där vi gör provuppsättning och provsminkning innan. Jag gör det på deras ställe och vi får då vara där och klä på oss och äta lunch osv. Vi har 3 timmar bokade (10-13, vigseln börjar kl 15).
  • blivandefrularsed

Dom flesta frisörerna i vår stad tar mellan 1200 till 2500 för hårupsättning och make-up. Priser varierar lite på om man ska ha löshår och vilket ställe det är (mer fancy = dyrare..). Tjejen som ska fixa min frisyr på salong sätter sina egna priser och tar från 700 kronor. Hon sa att det som högst kommer gå på 1200 beroende på hur mycket löshår jag behöver. Vet inte om hon sminkar för det priset också, men det spelar ingen roll för det ska min svägerska ta hand om.

• AoM

Åh, idag ska jag äntligen ut på den stora klänningsjakten! Har gjort upp ett schema med en kompis. Dock kommer vi aldrig hinna med 14 butiker på fem timmar :)

Imorgon skall allt inhandlas till inbjudningskorten och helgen kommer bestå av papperspyssel som ni säkert förstår :)

Vet att det var ganska många här som skickade ut sina till alla hjärtans dag igår, hur har reaktionerna varit? Många som har hört av sig redan?

• cindell

Vi fick våra inbjudningskort igår Men inte skickat ut dom än. Vi väntar lite till...

Svar på tråden 080809 del 2