• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • blivandefrularsed

Vi skickar nästa vecka och har osa 9 maj. Både värparet och toastmadame tyckte det var bra. Värdparet ska ha barn i början av juli så man vet inte om hon är mycket trött mot slutet osv och toastmadame tyckte det var bra om vi kunde göra större delen av festprogrammet i maj/juni.
    Och så tror jag att dom som vet om dom kan komma vet det redan nu ändå.

• cindell

Just ja... Festprogrammet har jag inte ens tänkt på... Kan ju behövas lite tid till det.

• nilia

Vi satta osa senast 31 maj. Hoppas allt folk fattar att det är SENAST och svarar tidigare=) Men man vet aldrig.

Ang. festprogrammet så har jag börjat klura lite på det, är lite av en kontroll-människa så jag vill nog gärna veta vad som ska komma i det. Så jag kommer att hjälpa mina toastmasters men sen så får de slutföra arbetet så att det blir en liten överraskning iaf!

Är det någon som har några bra tips på vad man ska ha med i programmet?
    Och även några tips på vad man kan göra för skojsigt under kvällen?

• bridesilly

festprogrammet hoppas jag och ber en liten bön om att toastmadame vill göra annars vet jag inte vad jag ska göra me det

• matteve

Festprogrammet - brukar inte värdparet ta hand om det? Alla bröllop jag har varit på har det varit så - och jätteroliga fakta om brudparet osv! Mitt värdpar har börjat finurla på det, och de festprogram som jag har hemma från tidigare bröllop är på ca 20 sidor.

Är det bara jag som ser det så?!

• lillaj

Vi har själva börjat fila på vårt festprogram men antagligen överlämnar vi det till värdparet innan bröllopet så dem kan lägga till eventuellt det de tycker ska vara med.

• bridesilly

Vi är ju värdpar själva kan man säga, vi tar hand om all planering inför bröllopet men festprogram kan toastmadame hjälpa till med eller? Annars kör vi på budgetvarianten och sätter upp en tavla med festprogram så får gästerna kika där istället.

• nilia

Jag har fått låna en massa festprogram av en kompis som har varit på lite fler bröllop än jag. En del är verkligen jätteroliga=) Men jag tycker att det är svårt att få med rätt saker. Humorn ska ju passa många i olika åldrar. Men det är verkligen bra med ett välfyllt festprogam. Ett bröllop där jag var på där jag bara kände bruden och typ 2 till kom programmet som en räddning för att stilla tystnaden vid bordet. Man hade något att prata om och om inte annat så kunde man ju läsa får att se upptagen ut;)

• cindell

Ja vi ska också göra vårt festprogram. I alla fall det mesta. Vi är ju vårt eget värdpar. Sedan får jag väl skicka över det till vår toastmaster för att se om han har något att tillägga

Svar på tråden 080809 del 2