• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • nilia

sen så ska vi skicka med ett informationsblad där det står lite mer!

• matteve

Nilia, jag tycker det låter bra - Koncist och bra!

En fråga tjejer, kan man skriva med "snirkliga" bokstäver på kuverten, eller är det för mycket? Man kan ju bara skriva namnen i denna stil, men sen ha adressen i liknande, fast enklare skrivstil? Eller, vad tycker ni?

Jag gjorde ett litet prov på vanligt papper: www.brollopstorget.se/hem/matteve/galleri.php

• bridesilly

Nilia: Låter jättebra.

matteve: Visst kan du skriva med snirkliga bokstäver. blir väl jättetjusigt.Vi fick många kommentarer om hur fint och välarbetad inbjudan var. Vi köpte etiketter som vi skrev ut adresserna på med samma typsnitt och färg som i inbjudan

• matteve

Jo, det tar ju lite längre tid än att skriva som vanligt! Men om man låter det gå igen på ngt sätt i inbjudan.. att man tar denna stil på våra namn? Eller det kanske blir helknasigt?!

• nilia

Matteve: Tack=)
    Jag tycker att det typsnittet du hade var väldigt fint!! Tror inte att det kommer att vara för "snirkligt".
    På våra kuvert så skriver vi dock med ett vanligt rakt typsnitt. Samma som vi kommer att ha inuti inbjudningskorten. I korten är det bara våra namn som kommer att så med en "snirklig" text. Sen kommer vi att använda det snirkliga typsnittet som överskrift i vigselprogrammet osv.

• bridesilly

Tycker det är jättefint med detaljer som går igen i allt Många säger att ingen märker detaljer med det gör dom ju faktiskt Mina gäster märkte till och med frimärkena

• nilia

Haha min m2b vill ha frimärken med kungen, han tycker det känns pampigt! Jag vill ha hjärtan! Får se hur det blir=)

• bridesilly

Du menar dom som är ganska så vanliga med kungen på?

• nilia

Vet inte, han har bara sagt att han vill ha kungen=)

Svar på tråden 080809 del 2