• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • Mrs Edwards

Jag ska nog ha såpbubblor. Såna som inte ger fläckar på klänningen. Blir kul på bild och sen får jag dåligt samvete om fåglarna äter upp okokta riskorn = bannlyst.
    Rosenblad är ju en riktigt vacker idé!
    Kolla med en florist eller den du beställer buketten av om att köpa utgångna rosor till "släng-pris".

• Englali

Mrs Edwards skrev 2008-01-29 20:55:05 följande:

Jag ska nog ha såpbubblor. Såna som inte ger fläckar på klänningen. Blir kul på bild och sen får jag dåligt samvete om fåglarna äter upp okokta riskorn = bannlyst.Rosenblad är ju en riktigt vacker idé!Kolla med en florist eller den du beställer buketten av om att köpa utgångna rosor till "släng-pris".
    Det finns ju sådant ris som inte är farligt. Det är ju sockerbaserat tror jag, så det smälter liksom och försvinner från marken när det blir blött.
  • Mrs Edwards

Därserman, nån som har namnet på "socker-riset". Har inte stött på det nångång, låter ju jättebra! :)

• Englali

Mrs Edwards skrev 2008-01-29 21:54:59 följande:

Därserman, nån som har namnet på "socker-riset". Har inte stött på det nångång, låter ju jättebra! :)
    Det finns att beställa på romance.se

Under kategorin ceremonin och sedan såpbubblor/ris. Lite dyrare än vanligt, men bra för djuren!
  • nilia

Va bra med riset som är ok för djuren=)
    Vi har nog tänkt att ha både bubblor och ris eller bubblor och rosenblad. Tex att killarna får blåsa bubblor och tjejerna kasta ris(eller rosenblad).
    Hoppas att det blir ganska effektfullt. Har ett svagt minne av att jag har sett en bild där de hade blandat och att det var fint!

• Englali

Visst är det smart? Det blir ju ganska fin effekt, o lite trist om man inte ska kunna använda ris för djuren, men nu går det!

• Mrs Edwards

Toppen, det var en bra sida. Tack Englali.
    Måste snart slita mig från datorn. Den går varm varje kväll.
    Men det är ju så mycket kvar att göra. Pust....

• bridesilly

Men socker ris innanför klänningen i håret och PÅ kläderna? iiiiinte så härligt skulle jag tro. Dyrt och onödigt eftersom ris inte är skadligt för fåglarna. Det är en myt.

• Englali
    bridesilly skrev 2008-01-30 00:39:32 följande:
    Men socker ris innanför klänningen i håret och PÅ kläderna? iiiiinte så härligt skulle jag tro. Dyrt och onödigt eftersom ris inte är skadligt för fåglarna. Det är en myt.
    Jag tror inte det är någon fara. Vänner till oss hade det på sitt bröllop o det fungerade toppen.

Det där med fåglarna har jag hört både och. Men det är ju faktiskt så att riset sväller när det blir fuktigt. Det betyder ju att det gör det när fågeln äter det också...
Svar på tråden 080809 del 2