• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • bridesilly

Va kul Lite spännande är det ändå när man ska skicka inbjudningar! Jag satt som på nålar hela dan, dagen efter. Eftersom vi var hemliga så var det intressant att höra reaktionerna!

TyresöBrud skrev 2008-01-27 15:39:30 följande:
    Hej hej, Jag har haft jätte problem med BT sista tiden, loggas ut hela tiden så jag har inte orkat...Nu är iaf våra kort klara, ligger färdigskrivna, måste bara köpa frimärken. Hihihi, längtar tills de ska på lådan
  • kalevala

ja jag håller på med det sista på inbjudningarna , vi har varit superhemliga oxå så det är spännande att skicka ut o höra vad folk säger, inte ens våra föräldrar vet, bara toastmadamerna eftersom jag skulle ha deras namn med i inbjudan, min toastmadame en av dem tackade ja idag oxå att vara det, så nu kan jag skriva det sista, vi skickar till alla hjärtan tror jag !

• Englali

Jag har en liten fråga.
    Alla ni som tänker ha rosenblad som gästerna ska få "kasta på er" utanför kyrkan.
    Hur gör ni med det? Det finns ju till salu lite här o var på nätet men allt är ju i siden. Hur smidigt är det egentligen, det måste ju städas upp sen. Eller!?!

Jag skulle vilja ha äkta vita blad... mer miljövänligt. Och bekvämare, haha!!
    Hur har ni tänkt brudar?

• Mrs Edwards

Ok, här har ni en till. 080809!
    Planeringspaniken har redan slagit till med full kraft. Hehe!

• SarahochDavid

Hej! Får jag vara med? Vi gifter oss ovan nämnda datum - i Kolmaden, Delsjön, Göteborg Idag har vi varit och kollat i lokalen, där är sååå bra! Letar klänning för fullt och diskuterar utflykt till Tyskland för sprit inköp...

• bridesilly

mrs edwards och saraochdavid

Välkomna till tråden Ju fler desto roligare

• 2008-08-09
    bridesilly skrev 2008-01-27 15:40:42 följande:
    Va kul Lite spännande är det ändå när man ska skicka inbjudningar! Jag satt som på nålar hela dan, dagen efter. Eftersom vi var hemliga så var det intressant att höra reaktionerna!
    Hur går det, har de flesta svarat än??
  • blivandefrularsed

Har också börjat greja med inbjudningskorten som ska ut till alla hjärtans..roligt!!

• 2008-08-09

För oss blir det ändrade planer, vi hade tänkt skicka våra till påsk, men måste skjuta på det 1 vecka till.
    Saken är den att jag ska till stockholm veckan innan påsk, och ska där köpa "spännen" till korten på Matton.

• hondafreak

Våra inbjudningskort skickas till alla hjärtan tror jag.
    Blir en 6-sidig med en bild på oss på framsidan, nästa sida den traditionella inbjudan, nästa sida står det om att vi inte vill ha presenter utan en slant istället mm, nästa sida är själva programmet ( när de kommer, incheckning, lunch, vigsel osv.) och på ena baksidan en färdbeskrivning.
    Trycker det på gultonat linnepressat papper.
    Jag är TRÖTT PÅ ATT SY, har sytt 4 av 5 tärnklänningar !
    Det som är kvar är fållen och passning kring midjan och sånt, men det fixar jag i juli. Folk växer ju åt olika håll
    Nu ska jag provsy min omlott-top i ett annat tyg och se hur den blir. Kjolen behöver jag nog inte provsy.
    6 MÅN KVAR !!!!!!

Svar på tråden 080809 del 2