• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • kalevala

Ja absolut...
    vi har.....
    bokat vigselplats , kyrkligt utomhus....
    bokat fest lokal...där ingår mat o personal .
    snart klar med inbjudn.
    påbörjat fest program.
    bokat frisör.
    bokat fotograf.
    bokat band.
    bokat kille med gitarr till vigseln.
    min klänning är köpt , ej omsydd.
    barnens o mannens kläder nästan bestämt.ej klart.
    skor har ett par men vet ej om jag fixar att ha klackar mer än 10 min , ej van........

ej på börjat: vigselprogram, väntar tills vi vet vilken präst .
    tårta och blommor.
    bordsplacering , vet ejom jag vill ha någon.
    dricka skall inhandlas.

• bridesilly

Åh är det så snart ni ska skicka inbjudningarna. Va roligt

nilia skrev 2008-01-20 14:40:19 följande:
    Vi börjar äntligen gå lite framåt i vår planering igen. I fredags var vi och träffade dem på det stället som vi ska ha festen och pratade meny och dukning/antal gäster. Vi även provkort på inbjudningskort, festprogram, vigselprogram, tackkort och placeringskort. Och de var fina=)Så nu ikväll ska vi gå igenom vår inbjudningslista en sista gång och beställa korten. Förhoppningsvis så kommer vi nog att skicka ut inbjudningarna om ca 2 veckor... läääängtar! Vill att alla ska veta det nu så att man slipper att smussla så mkt=)Själv så känner jag att det är bättre att vara ute i lite mer god tid än att få det stressigt. Det kommer säkert bli stressigt ändå framåt slutet, men det vore skönt om det inte blev så=) Jag vill hinna njuta av planeringstiden och inte bara stressa mig igenom den!
  • ElinJonas

Väldigt klara!!!! lite smådetaljer kvar bara, finputsning

bridesilly skrev 2008-01-20 13:58:51 följande:
    Hur pass klara är ni som gifter er det här datumet? Jag blir snart irriterad på alla som ifrågasätter varför man är ute i så god tid.
  • bridesilly

Visst är det skönt att ha nästan allt klart och bara kunna koncentrera sig på småsaker inför bröllopet?

ElinJonas skrev 2008-01-20 16:46:03 följande:
    Väldigt klara!!!! lite smådetaljer kvar bara, finputsning
  • ElinJonas

Ja det är jätteskönt!! kunna småpyssla lite utan att stressa!! helt toppen!!!

bridesilly skrev 2008-01-20 17:52:25 följande:
    Visst är det skönt att ha nästan allt klart och bara kunna koncentrera sig på småsaker inför bröllopet?
  • nilia

bridesilly:
    Japp nu börjar det äntligen närma sig! Idag har jag skrivit alla adresser och lagt in dem i ett dokument så att vi kan bifoga det till företaget som ska göra våra inbjudningar! De trycker kuverten oxå så det är skönt=)

• blivandefrularsed

Visst är det inte föööör tidigt att skicka ut korten till alla hjärtans dag??? Min m2b berättade det för sin mamma idag (min svärmor alltså) och hon tyckte det var på tok för tidigt! Hon hade aldrig hört att man skickar ut så tidigt. Tänk om folk glömmer bort inbjudan och om någon av singlarna träffar en respektive, då är det ju bättre att vänta. Tyckte hon...

Skulle någon av alla singlar ha en ny respektive som vi känner att vi vill ska komma så är det väl bara att säga till om det innan bröllopet.

Både värdparet och toastmadame tyckte det lät bra att OSA ligger i maj, så hinner dom greja med bröllopet innan semestrarna drar igång. Och jag menar, man glömmer väl inte att tacka ja till ett bröllop???!???!!!! Isf spelar det nog ingen roll när man skickar inbjudan om man är så disträ...eller???

• Virvel

Jag tycker att du ska skita i vad svärmor säger och skicka till Alla hjärtans dag. Tänk om flera hinner boka upp sig på annat annars. Inte så kul.

blivandefrularsed skrev 2008-01-20 18:57:26 följande:
    Visst är det inte föööör tidigt att skicka ut korten till alla hjärtans dag??? Min m2b berättade det för sin mamma idag (min svärmor alltså) och hon tyckte det var på tok för tidigt! Hon hade aldrig hört att man skickar ut så tidigt. Tänk om folk glömmer bort inbjudan och om någon av singlarna träffar en respektive, då är det ju bättre att vänta. Tyckte hon...Skulle någon av alla singlar ha en ny respektive som vi känner att vi vill ska komma så är det väl bara att säga till om det innan bröllopet. Både värdparet och toastmadame tyckte det lät bra att OSA ligger i maj, så hinner dom greja med bröllopet innan semestrarna drar igång. Och jag menar, man glömmer väl inte att tacka ja till ett bröllop???!???!!!! Isf spelar det nog ingen roll när man skickar inbjudan om man är så disträ...eller???
  • blivandefrularsed
    Virvel skrev 2008-01-20 19:11:48 följande:
    Jag tycker att du ska skita i vad svärmor säger och skicka till Alla hjärtans dag. Tänk om flera hinner boka upp sig på annat annars. Inte så kul.
    Nä, precis vad jag tänker! Så jobbigt bara att folk känner att dom måste kommentera att vi är ute i så god tid, HELA TIDEN!!!
  • bridesilly

Kan bara säga vad mina gäster ha sagt och dom tyckte det var jättebra med en så tidig inbjudan för att dom ska kunna planera in i bra med tid. Kort efter vi skickade ut inbjudningen så bokade min karls pappa med familj utlands semester.

Svar på tråden 080809 del 2