• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • cindell

Emkalo: Min ska eventuellt ha från Cavaliere. Vi har inte varit och provat ännu men det blir väl här snart. Finns så mycket snyggt där...

Virvel: Det är ju helt sjukt vad dom kan få vanliga små kycklingar att framstå som otroligt fina maträtter. Oxfile tournedos är väl en bit kött med smördeg runt om.... Eller är jag helt ute och cyklar?

• Virvel

Oxfile tournedos är inbakad i smördeg. Har ätit det när vi har varit på Hamburger Börs och det är otroligt gott. Det låter ju alltid finare än vad det är.

• cindell

Ja de hade det där vi ska ha festen också och jag tycker det är smarrigt. Men min m2b tycker inte om det något vidare. Så det får bli någon okonstlad kreation

• TyresöBrud

Men isad hallonsoppa, det låter ju hur gott som helst! Borde ju vara lätt och smaskigt!

• cindell

Ja det kan ju vara gott med något syrligt och kallt mellan rätterna om det är varmt ute.

• Virvel

Ja, det tyckte jag också. Blev ännu mer osäker på om vi ska ha både tårta och dessert. Blev lite sugen. Ska vi ha det så är det ett bra förslag på dessert.

TyresöBrud skrev 2008-01-11 17:13:46 följande:
    Men isad hallonsoppa, det låter ju hur gott som helst! Borde ju vara lätt och smaskigt!
  • ElinJonas

Jag är oxå en efterrätts tok.....men jag vill gärna ha något friskt och kallt...så det senaste jag har tänkt på är sorbet. Kanske champagnesorbet med mynta, hallon eller mango-sorbet

Virvel skrev 2008-01-11 19:15:08 följande:
    Ja, det tyckte jag också. Blev ännu mer osäker på om vi ska ha både tårta och dessert. Blev lite sugen. Ska vi ha det så är det ett bra förslag på dessert.
  • nilia

Ojoj allt lät gott Virvel=)
    Mina favoriter är:
    -Parmainlindad sparris med tomat & avocadosalsa samt parmesanflarn.
    -Oxfilé tournedos med potatis & rotfruktsfrittata, mango & grönsakschutney samt balsamvinägersky.
    -Isad hallonsoppa med vitchoklad, glass samt filodegrulle med nötter & bär.

Låter verkligen som att ni ska va på ett ställe som kan mat!

Vi ska snart åka och träffa dem på "vårt" ställe och se va de kan göra för godsaker! Känns svårt att bestämma sig vad man ska bjuda på. Det ska ju passa många munnar. Har några gäster som inte äter kött så då måste man ju hitta på något smarrigt till dem oxå.

• bridesilly

Är det många av er som ska ha buffe? Vad har ni isåfall?

Svar på tråden 080809 del 2