• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • nilia

Jag tror att du har fel format på dina bilder, de ska vara i jpg eller png. Det går att spara om dem till det formatet istället i ett bildbehandlingsprogram, typ paint eller photoshop!

bridesilly skrev 2008-01-05 19:24:52 följande:
    kolla i min tråd där jag har förklarat www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2651003.html
  • AoM

Har ni tänkt handksriva namn och adress på kuverten till era inbjudningskort?
    Vi var ett tag inne på att posta korten i cellofanpåsar, men då måste man klistra på adresslappar. Kanske en dum fråga, men hur trycker man adresserna på klisterlapparna??

En till fråga ang era inbjudningskort, har ni tänkt handskriva gästernas namn i inbjudan eller trycker ni det? Vi är helt inne på att skriva allt på datorn. Tror jag :)

Till veckan kommer jag göra fyra olika prototyper, ni får gärna tycka till om dessa!

• Virvel

Vi har inte gästernas namn i inbjudan. Du kan se våra i fotoalbumet.
    Vi har skrivit ut adressetiketter då jag tycker det är snyggare än om jag skulle skriva. Du har ju många fina typsnitt att välja mellan som ser ut som handskrift.
    Det finns speciella program för att skriva ut på ettiketter.

AoM skrev 2008-01-06 07:56:06 följande:
    Har ni tänkt handksriva namn och adress på kuverten till era inbjudningskort? Vi var ett tag inne på att posta korten i cellofanpåsar, men då måste man klistra på adresslappar. Kanske en dum fråga, men hur trycker man adresserna på klisterlapparna?? En till fråga ang era inbjudningskort, har ni tänkt handskriva gästernas namn i inbjudan eller trycker ni det? Vi är helt inne på att skriva allt på datorn. Tror jag :)Till veckan kommer jag göra fyra olika prototyper, ni får gärna tycka till om dessa!
  • 2008-08-09
    AoM skrev 2008-01-06 07:56:06 följande:
    Har ni tänkt handksriva namn och adress på kuverten till era inbjudningskort? Vi var ett tag inne på att posta korten i cellofanpåsar, men då måste man klistra på adresslappar. Kanske en dum fråga, men hur trycker man adresserna på klisterlapparna?? En till fråga ang era inbjudningskort, har ni tänkt handskriva gästernas namn i inbjudan eller trycker ni det? Vi är helt inne på att skriva allt på datorn. Tror jag :)Till veckan kommer jag göra fyra olika prototyper, ni får gärna tycka till om dessa!
    Jag har handskrivit kuverten till inbjudningarna, fick till det riktigt snyggt faktiskt.
    Däremot kommer vi inte att skriva något namn alls inne i inbjudan.
    Skrev även för hand på placeringskorten och det var en utmaning!
  • Tessan K

Vi skulle ju haft ett utomhus bröllop ( på en brygga) vilket var drömmen, jag ville då ha kyrkan som plan B ifall det skulle regna ( kompisar till oss gjorde så). När jag nyligen pratade med prästen fick jag veta att man inte fick ha kyrkan i reserv med tanke på att vaktmästare osv ville veta om de skulle arbeta eller inte den dagen - och detta kan jag förstå. Det är väl några här som ska ha utomhusbröllop - hur gör ni vid ev regn?

Nu har vi bestämt att gifta oss i kyrkan ,känns säkrare och det känns ok. Kyrkan är väldigt vacker utvändigt och vi har hört att den är jättefin innuti också. Vid fint vädet kommer vi att ta korten vid bryggan ialla fall

• hondafreak

Hej Tessan K , ser att du är inloggad.....
    Vi ville oxå ha ett bröllop utomhus i vår trädgård egentligen, men vi ville inte riskera att bröllopet blir spolierat pga vädermakterna så vi bestämde att ha det inomhus. Visst kan vi ha minglet före och efter middagen utomhus i slottsträdgården om det blir fint, men middan har vi inne.
    När skickar man inbjudningarna ? Vi har ett dilemma med övernattningarna. Det finns bara ett visst antal rum att tillgå, och vi betalar ju samma peng även om några rum inte används eftersom vi hyr hela stället, men hur gör vi om folk som vi bjuder med övernattning inte kommer och vi kan erbjuda rummen till andra som inte fått övernattningen med inbjudan......Hur får man ihop det utan att behöva ringa runt till gästerna innan vi skickar ut inbjudningarna ????? Så inte folk blir putta.....hej Kinna

• bridesilly

Vi har skrivit adresserna på etiketter med samma typsnitt som vi har i den inbjudan vi köpte. Vi har även samma på infobladetr och i vigselprogrammen.

Vi beställde en inbjudan som det är rad man kan skriva namnen på de inbjudna på. Skrev i infobladet att vi är tacksamma om endast de som är omnämnda närvarar (så att inte nån får för sig att ta med folk som vi inte hade tänkt) Sen om någon har skaffat sig en respektive senare får man väl bjuda dem också.

• bridesilly

Har testat att göra om dem men det fungerar inte heller. Min man river sig i håret för han fattar inte vad som är fel. Han har lagt upp webbalbum också med bilder i för att kunna ha på den sidan men INGET går. Suck

nilia skrev 2008-01-06 00:07:21 följande:
    Jag tror att du har fel format på dina bilder, de ska vara i jpg eller png. Det går att spara om dem till det formatet istället i ett bildbehandlingsprogram, typ paint eller photoshop!
  • Tessan K

hondafreak

Det låter ju jättebra att ni kan vara ute i trädgården om det blir fint väder. vart sker själva vigseln?

Svårt det där med rummen, vet inte hur ni ska lösa det....

• malous

Kan du posta en länk på din hemsida i till en ny hemsida där det fungerar att göra det du vill?

bridesilly skrev 2008-01-06 16:17:14 följande:
    Har testat att göra om dem men det fungerar inte heller. Min man river sig i håret för han fattar inte vad som är fel. Han har lagt upp webbalbum också med bilder i för att kunna ha på den sidan men INGET går. Suck
Svar på tråden 080809 del 2