• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • 2008-08-09
    ElinJonas skrev 2008-01-07 20:34:32 följande:
    2008-08-09 Har du haft några framgångar med noter till curly sue?
    Näe tyvärr, har inte hittat några än!...du då?
  • Virvel

Nu har jag gjort färdigt dom sista inbjudningarna och klistrat igen kuverten. Nu ligger dom och väntar på att den 14 februari ska närma sig och det gör den med stormsteg. Oj, vad tiden går fort.

Annars är det lugnt på planeringsfronten. Jag ska försöka komma ihåg att ringa ut till herrgården och boka ett möte för att diskutera dukning och meny.

• ElinJonas

Nej.... det enda jag har hittat är lite gitarr ackord....vet inte om det funkar....

2008-08-09 skrev 2008-01-08 20:08:54 följande:

Näe tyvärr, har inte hittat några än!...du då?
  • bridesilly

Nu har jag bokat följande, mannens kläder, tårta, blommor och naglar. Allt inom 24 timmar bokat och klart Vi pratar med catering också som ska kolla på våra förslag

• kalevala

elin o jonas har ni hittat gitarrakord till curly sue , får man böna o be om dem i så fall!!!??????

• ElinJonas

www.ultimate-guitar.com sedan får du söka efter takida!!....jag vet inte om det är att lita på....jag hade gärna velat ha helt vanliga noter=))....eftersom det kommer att spelas på piano....men om kantorn är bra på gittarackord kanske hon kan greja lite=)) *hoppas*

• 2008-08-09
    ElinJonas skrev 2008-01-08 20:56:18 följande:
    Nej.... det enda jag har hittat är lite gitarr ackord....vet inte om det funkar....2008-08-09 skrev 2008-01-08 20:08:54 följande:
    Det kan definitivt funka i vårt fall!
  • nilia

Vi ska nog ha 3-rätters och tårta. Och sen lite nattamat. Mycket mat blir det, men om alla gästerna ska orka dansa natten lång så gäller det är de är mätta och belåtna=)
    På de två och enda bröllopen jag har varit på hade de 3-rätters + tårta och nattamat och det slank ner utan problem;)(Och jag är inte något matvrak egentligen.)
    Men det beror ju självklart helt och hållet på vilken slags mat som serveras.
    Sen så är det ju inte bara maten och hur mkt/lite man äter som gör festen, utan det är ju 1000 andra saker man ska tänka på oxå=)

bridesilly skrev 2008-01-08 17:02:01 följande:
    De allra flesta som gifter brukar säga sen att det hade räckt med mindre mat. Jag tror inte man behöver ha överdrivet mycket och många rätter
Svar på tråden 080809 del 2