• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • Tessan K

2008-08-09:

Va bra att det är fler som inte är klara med inbjudningarna
    Jag har köpt in allt matrial men inte börjat tillverka dem ännu.

Cindell:

Angående transport så får våra gäster också stå för det själva. Vi gifter oss ca 10 mil från Göteborg där de flesta av gästerna bor. Det finns vandrarhem och stugby relativt nära som de kan boka men det är inte gångavstånd så då får de ta taxi eller egen bil. Skulle bli jättedyrt att bjuda alla på övernattning och taxi... Jag tror det vanligaste är att gästen står för dessa kostnader själv....

• hondafreak

Yes, här e vi, gifter oss den 9/8 - 2008 i Huskvarna.
    Eftersom vi båda varit med en gång förr så vet vi vad vi vill ha.
    Idag har vi ;tittat i och bokat kyrka, tittat i och bokat slott med övernattning, har provat och bokat brudgums-kläderna (nougat-guld-lång-kavaj och väst och svarta byxor och plastrong i samma tyg som min kjol), kollat runt efter tyg till min top + kjol som jag syr själv (får ta en titt i Göteborg efter tyg med) och varit hos blomsteraffären och bestämt brudbukett (stora röda rosor och grönt hängande plumosis, blir á la 30-tal).
    Min kjol är snäv till knäna sen några stora volanger med vidd och släp ( som man kan hänga upp på en knapp därbak .
    Toppen blir lite problematisk att sy, blir tunna chiffong-armar och ett åtsittande urringat liv i samma tyg som kjolen. I nacken ska det stå upp någon sorts krage....lite glamour-stuk á la filmstjärna från 30-talet. Inte vitt, snarare guld eller beige med lyster i. Kanske taft eller siden eller duchesse.
    Ska sy 4 st tärnklänningar med i enkel modell.
    Vi har tid på oss så jag har tid att experimentera med blusen/toppen och dess krage.
    Har inget tema på festen.
    Kommer undanbe oss presenter så starkt det går utan att vara otrevliga, önskar bidrag till bröllopsresan istället ( som blir en kryssning i Medelhavet med riktigt segelfartyg).

• Emkalo

Hondafreak vad effektiva ni var igår! Kul! :)

Tessan K vi har inte heller kommit så långt i inbjudningsutskicken :) Vi tänkte beställa korten i nästa vecka, dte tar vältyp en vecka. Sen får vi se när de skickas ut. Vi är inte helt klara med gästlistan ännu!

tyresöbrud, får se hur jag har räknat... :) Vårt kuvertpris är 500 kr/pers, och vi får själva köpa alkoholen som de (stället vi ska vara på) serverar. Så jag räknar med ytterligare 100 kr/p i dryckeskostnad. Men det kanske är optimistiskt?! Vi hade tänkt att köpa alkoholen utomlands. Och vi tänkte egentligen bara ha vin och öl.

Har nämligen hört av mååånga andra att dte inte blev lyckat med att ha massa olika spritsorter osv, för folk snetände typ när de blandade så mkt. Det låter logiskt. Vi tänkte ha ngn typ av konjak eller liknande osm serveras till kaffet och ev ngn flaska vodka eller så. Men inte mer än det tror jag.

Vad tror ni, har jag räknat fööör optimistiskt på drickat? Jag tänker att vissa dricker mer än andra och det här är typ snitt. Dessutom kommer vi köpa baginbox, eftersom stället vi ska ha kan servera vinet ur karaffer! (Toppen tycker jag!!)

Dock tillkommer ju 10 000 (som jag skrev) förlokalhyra inkl dukning, städning, serveringspersonal, porslin och allt det där, och förmodligen ingår även 9 sovplatser på gården där vi ska vara).

• Virvel

Tessan K
    Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar till Alla hjärtans dag. Tycker inte att det är för tidigt. Risken finns annars att gästerna bokar upp sig på stug och utomlandssemestrar.

cindell
    Både kyrkan och festlokalen ligger två mil utanför stan så vi kommer att ha buss som transporterar gästerna till kyrkan, från kyrkan till herrgården och sedan hem till Enköping vid två på natten.
    Vi hoppas på att vi ska klara oss med att hyra en 16-mannabuss för då ligger priset på 2000 kr tur och retur. Tyckte inte det var så farligt dyrt.

• AoM

*weee* Idag ska vi iväg på första planeringsmötet med vår tärna och toastmaster, tillika festvärdar. Vad kallar man det egentligen? Festvär, festpar, värdpar?

Trevlig helg på er!

• bridesilly

Idag blir det kanske ett besök till postlådan med en bibba inbjudningar

• nilia

åååhh va spännande med dina inbjudningar=) Lycka till!

• bridesilly

Usch bara ett problem. I infobladet har jag skrivit med vår weddingannouncer adress och nu funkar det inte att lägga till bilder. men vad ska jag göra nu? om sidan inte funkar så har alla en felaktig adress i deras inbjudan

• Virvel

Vad menar du med att det inte går att lägga till bilder?

bridesilly skrev 2008-01-05 17:01:41 följande:
    Usch bara ett problem. I infobladet har jag skrivit med vår weddingannouncer adress och nu funkar det inte att lägga till bilder. men vad ska jag göra nu? om sidan inte funkar så har alla en felaktig adress i deras inbjudan
Svar på tråden 080809 del 2