Hondafreak vad effektiva ni var igår! Kul! :)
Tessan K vi har inte heller kommit så långt i inbjudningsutskicken :) Vi tänkte beställa korten i nästa vecka, dte tar vältyp en vecka. Sen får vi se när de skickas ut. Vi är inte helt klara med gästlistan ännu!
tyresöbrud, får se hur jag har räknat... :) Vårt kuvertpris är 500 kr/pers, och vi får själva köpa alkoholen som de (stället vi ska vara på) serverar. Så jag räknar med ytterligare 100 kr/p i dryckeskostnad. Men det kanske är optimistiskt?! Vi hade tänkt att köpa alkoholen utomlands. Och vi tänkte egentligen bara ha vin och öl.
Har nämligen hört av mååånga andra att dte inte blev lyckat med att ha massa olika spritsorter osv, för folk snetände typ när de blandade så mkt. Det låter logiskt. Vi tänkte ha ngn typ av konjak eller liknande osm serveras till kaffet och ev ngn flaska vodka eller så. Men inte mer än det tror jag.
Vad tror ni, har jag räknat fööör optimistiskt på drickat? Jag tänker att vissa dricker mer än andra och det här är typ snitt. Dessutom kommer vi köpa baginbox, eftersom stället vi ska ha kan servera vinet ur karaffer! (Toppen tycker jag!!)
Dock tillkommer ju 10 000 (som jag skrev) förlokalhyra inkl dukning, städning, serveringspersonal, porslin och allt det där, och förmodligen ingår även 9 sovplatser på gården där vi ska vara).