• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • AoM

Tittade någon på bröllopsbonanza igår? Vad tyckte ni?
    För min egen del gav det inte mycket, dock har jag blivit tillsagd att fjärde programmet ska vara väldigt bra att se!

• bridesilly

Japp nu har jag vart till sömmerskan. Dom kan göra om den *puh* MEN brudar nuuu har jag insett en sak

GAAAAH va varm man kommer bli i sin klänning. Jag hade på mig den ungefär en timme och blev såå VARM

• Virvel

Bridesilly
    Vad bra att dom kunde sy om klänninge. Annars hade du väl fått börja tråckla själv.
    När får vi se bild på dig och din kära? För visst hade ni väl skickat ut era inbjudningar?

AoM
    Jag såg bara sista kvarten och den gav inte så värst mycket. Hoppas på att det blir bättre nästa vecka. Är det någon som vet hur många avsnitt det är?

Idag har jag ringt ut till herrgården och bett dom maila över menyförslag. Tre alternativ på förrätt och tre på huvudrätt.
    Vi hade tänkt ha efterrätt men igår när vi satt och pratade så började vi som många andra att tycka att det känns lite mycket. Vi kommer förmodligen att välja en riktigt smaskig chokladtårta och då räcker det med den.
    Snål smålänning som jag är så blir det ju också lite billigare om vi skippar desserten.

• ElinJonas

Jag tro det skulle vara 10 avsnitt!!

Jag är oxå lite kluven hur vi ska göra med maten. Jag tycker ju det är väldigt smarrigt med efterrätt.
    Det senaste jag tänkte va att man kanske skulle ha en kula sorbet av något slag. Kallt och uppfriskande. Sedan ska vi oxå ha en smaskig chokladtårta.

Jag har bokat i en träff med restaurangen den 21 jan.
    Sedan ska vi träffa värdparen i feb.

Virvel skrev 2008-01-10 13:11:36 följande:
    BridesillyVad bra att dom kunde sy om klänninge. Annars hade du väl fått börja tråckla själv. När får vi se bild på dig och din kära? För visst hade ni väl skickat ut era inbjudningar?AoM Jag såg bara sista kvarten och den gav inte så värst mycket. Hoppas på att det blir bättre nästa vecka. Är det någon som vet hur många avsnitt det är?Idag har jag ringt ut till herrgården och bett dom maila över menyförslag. Tre alternativ på förrätt och tre på huvudrätt.Vi hade tänkt ha efterrätt men igår när vi satt och pratade så började vi som många andra att tycka att det känns lite mycket. Vi kommer förmodligen att välja en riktigt smaskig chokladtårta och då räcker det med den.Snål smålänning som jag är så blir det ju också lite billigare om vi skippar desserten.
  • blivandefrularsed

Såg också bröllopsbonanzan igår och jag kan tänka mig att det kan bli lite mer intressant när dom kommer till dukning, blommor och sånt.

Vi har tänkt att ha tre-rätters och tårta. Älskar glass så jag tror att vi kör på en kula eller två av våra favoriter.

• TyresöBrud

Tack för all asynpunkter,
    Jag tror att vi hoppar efterrätten faktiskt, eller ev. en kula sorbet typ.
    Missabe programmet igår, får ta igen det nästa vecka.

• Emkalo

Hej tjejer!

Jag tror oxå vi kommer köra på tårta eller efterätt (tårta kanske?) Men inte både och (såvida inte han som äger feststället skulle bjuda på tårtan (han har antytt det tidigare).

Har lagt upp en bild på min klänning om ni vill se. Jag kommer ha en mer creme/guld färg, hon som har klänningen har mer gul/guld.Min´är mer "toffee" färg. Såg glad!det var verkligen "wow-känsla" närkah provade den. Vad tycker ni andra om den?

• cindell

bridesilly: Skönt att du fick det fixat. Och jag kan mycket väl tänka mig att det kommer bli varmt. Tänk dig en korsett eller så under också. Eller det kanske du hade?

Emkalo: Jätte fin klänning. Jag är också inne på att ha en klänning i spets. Tycker det är otroligt fint.

• Virvel

Jättefin klänning. Var har du hittat den?

Emkalo skrev 2008-01-10 17:53:56 följande:
    Hej tjejer!Jag tror oxå vi kommer köra på tårta eller efterätt (tårta kanske?) Men inte både och (såvida inte han som äger feststället skulle bjuda på tårtan (han har antytt det tidigare).Har lagt upp en bild på min klänning om ni vill se. Jag kommer ha en mer creme/guld färg, hon som har klänningen har mer gul/guld.Min´är mer "toffee" färg. Såg glad!det var verkligen "wow-känsla" närkah provade den. Vad tycker ni andra om den?
  • bridesilly

Nej jag hade bara vanliga underkläder och underkjolen men jag var VARM därinne.

cindell skrev 2008-01-10 20:39:51 följande:
    bridesilly: Skönt att du fick det fixat. Och jag kan mycket väl tänka mig att det kommer bli varmt. Tänk dig en korsett eller så under också. Eller det kanske du hade?Emkalo: Jätte fin klänning. Jag är också inne på att ha en klänning i spets. Tycker det är otroligt fint.
Svar på tråden 080809 del 2