• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • nilia

Vi kollade oxå lite på bröllopsbonanza, va väl sådär tyckte jag! Men ska ge den några chanser till, alltid är det väl något litet tips man kan snappa upp!

blivandefrularsed: vi kommer trolvigtvis oxå ha en kula med glass eller kanske 2.. funderar på om man skulle ha vanlijglass och göra ett hjärta med kolasås. Stället vi ska vara på gör världens godaste! Sen så är vårt färgtema "brunt" och vitt så då matchar det ju nästan=) Och framförallt så är det ju gott!

emlako: Din klänning var helt fantastisk! Verkligen jättefin!!

bridesilly: ja det är nog möjligt att det kan bli lite varmt i klänningarna, men ska man va fin får man lida pin=)
    Tror tom att det blir ännu varmare för våra män, med västar och allt!

• bridesilly

Det är säkert varmt för karlarna med men det som var värst var det glansiga syntet materialet på underkjolen som var vid midjan och en bit ner...iuuuh va varmt

• nilia

haha du får ha en liten fläkt tillhands=)

• Emkalo

Tack alla för kommentarar. Känner mig väldigt nöjd.

Cindell, jag älskar spetsklänningar :) Jag känner mig så "Grace Kelly" i det :). Den här klänningen har ju en underklänning och så trär man på överklänningen i spets.

Virvel, jag har köpt den i Polen. Den sys upp enligt mina mått så jag måste ner i juli och prova en sista gång och hämta hem den då! Vi var där, 5 tjejer, i november och letade brudklänning. Vi är 2 (ev 3) som ska gifta oss i sommar. En tjej ska gifta sig i Polen, så vi var i hennes hemstad och kollade. Så mkt fiiiint! Och ganska billigt! En underkjol i Polen ingår nästan alltid, även slöja oxå. Jag kommer dock få betala 150 kr för min underkjol...överkomligt pris :) Vi gick på ansiktsbehandling, massage, SPA, fixade naglar, pedikyr mm. Så himla härligt!

Appropå underkläder, jag kan ha "vanliga" underkläder i min klänning vilket är skönt! Visst kommer man vara fin, men skönt att kunna ha vanlig BH, min täcks ju helt!

Bröllopsbonanza var ingen höjdare tyckte jag. Inte så mkt "nytt" eller intressant.

Ska ngn annans m2b ha kläder från Cavaliere? Vi ska dit och koll ai nästa vecka.

• Virvel

Idag fick vi förslag på meny mailad till oss. Skrattade tyst för mig själv när jag läste. En del har jag ingen aning om hur det smakar så jag måste ringa ut och höra om vi kan få provsmaka.
    Vad tycker ni?

Förrätter:

* Parmainlindad sparris med tomat & avocadosalsa samt parmesanflarn.
    * Färsk ostbakelse med marinerade kräftstjärtar, sikrom & dillolja.
    * Rökt ankbröst med avocadoterrine, balsamico cremé, ört & fetaostmuffins.

Varmrätter:

** Citron & honungsglacerad kalvfilé med rostad vitlöksky, pommes anna & soltorkad tomatcremé.
    ** Oxfilé tournedos med potatis & rotfruktsfrittata, mango & grönsakschutney samt balsamvinägersky.
    ** Färserad pärlhöna med ugnsbakad färskpotatis, säsongsprimörer, portvinsky & rostad majscremé.

Desserter:

*** Limepaj med yogurt, hallonglass & chokladtryffel.
    *** Vaniljpannacotta med färska jordgubbar & kolaflarn.
    *** Isad hallonsoppa med vitchoklad, glass samt filodegrulle med nötter & bär.

Dessert vet vi ju som sagt inte om vi ska ha eller inte.

• bridesilly

haha färserad pärlhöna fniss

Virvel skrev 2008-01-11 12:19:56 följande:
    Idag fick vi förslag på meny mailad till oss. Skrattade tyst för mig själv när jag läste. En del har jag ingen aning om hur det smakar så jag måste ringa ut och höra om vi kan få provsmaka.Vad tycker ni?Förrätter:* Parmainlindad sparris med tomat & avocadosalsa samt parmesanflarn.* Färsk ostbakelse med marinerade kräftstjärtar, sikrom & dillolja.* Rökt ankbröst med avocadoterrine, balsamico cremé, ört & fetaostmuffins.Varmrätter:** Citron & honungsglacerad kalvfilé med rostad vitlöksky, pommes anna & soltorkad tomatcremé.** Oxfilé tournedos med potatis & rotfruktsfrittata, mango & grönsakschutney samt balsamvinägersky.** Färserad pärlhöna med ugnsbakad färskpotatis, säsongsprimörer, portvinsky & rostad majscremé.Desserter:*** Limepaj med yogurt, hallonglass & chokladtryffel.*** Vaniljpannacotta med färska jordgubbar & kolaflarn.*** Isad hallonsoppa med vitchoklad, glass samt filodegrulle med nötter & bär.Dessert vet vi ju som sagt inte om vi ska ha eller inte.
  • Virvel

Ja, vad är det??????

bridesilly skrev 2008-01-11 12:31:24 följande:
    haha färserad pärlhöna fniss
  • Virvel

Hackad höna så att det blir som köttfärs eller??? Låter ju smarrigt. Roadkill kanske?

• bridesilly

hahahahaha roadkill hahahahhahahaa Ja något sådant måste det vara. Men det kanske var adlig höna som blev roadkill och därför blir det pärlhöna FNISS

Svar på tråden 080809 del 2