• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • AoM

Hur mycket kommer ni att betala för era tårtor?
    Vi hade vårt andra planeringsmöte på herrgården där vi ska ha middag och fest, i fredags. På deras prislista står:
    Tårta 50kr/person.

Jag reagerade direkt över att det kändes ganska dyrt. De flesta jag har pratat med här på BT har betalar mellan 25-45 per bit.

Dyrt eller ej, vad tycker ni?

• bridesilly

Vi betalar runt 25-30 kr biten tror jag det är. Då ingår hyra för ställningen och utkörning av tårtan. Så ja det låter rätt så dyrt men det brukar väl läggas till en avgift om de ska servera den?

AoM skrev 2008-01-20 09:07:32 följande:
    Hur mycket kommer ni att betala för era tårtor? Vi hade vårt andra planeringsmöte på herrgården där vi ska ha middag och fest, i fredags. På deras prislista står:Tårta 50kr/person. Jag reagerade direkt över att det kändes ganska dyrt. De flesta jag har pratat med här på BT har betalar mellan 25-45 per bit. Dyrt eller ej, vad tycker ni?
  • kalevala

ja ca 25 ;- biten tror jag .......

• bridesilly

Hur pass klara är ni som gifter er det här datumet? Jag blir snart irriterad på alla som ifrågasätter varför man är ute i så god tid.

• Virvel

Ja, som du vet så fick vi lite nytt att planera men annars har vi bara lite smådetaljer kvar. Vi kan ta det lugnt när alla andra springer omkring dagarna innan. Då ska jag pilla mig i naveln.

bridesilly skrev 2008-01-20 13:58:51 följande:
    Hur pass klara är ni som gifter er det här datumet? Jag blir snart irriterad på alla som ifrågasätter varför man är ute i så god tid.
  • bridesilly

Hahaha bra att nån annan har samma inställning som jag. Vi var på gudstjänst idag och lyssnade på prästen som vi hade tänkt oss. Det blir nog han, lät bra

Virvel skrev 2008-01-20 14:00:58 följande:
    Ja, som du vet så fick vi lite nytt att planera men annars har vi bara lite smådetaljer kvar. Vi kan ta det lugnt när alla andra springer omkring dagarna innan. Då ska jag pilla mig i naveln.
  • 2008-08-09

Jag tycker vi ligger lagom till i planeringen! Stressar inte, men tar det heller inte helt lugnt.
    Ska till föräldrarna ikväll för att kunna göra klart inbjudningarna, sen skickas dessa någon gång slutet februari-påsk nångång.
    Min klänning påbörjas också vilken dag som helst.

• bridesilly

Åh va kul med klänningen kvar Man sitter som på nålar innan man har den
    2008-08-09 skrev 2008-01-20 14:07:09 följande:

Jag tycker vi ligger lagom till i planeringen! Stressar inte, men tar det heller inte helt lugnt.Ska till föräldrarna ikväll för att kunna göra klart inbjudningarna, sen skickas dessa någon gång slutet februari-påsk nångång.Min klänning påbörjas också vilken dag som helst.
  • 2008-08-09

Ja min älskade lilla mamma börjar bli nervös över att sy klänningen åt mig, men jag försöker lugna henne så gott jag kan.

• nilia

Vi börjar äntligen gå lite framåt i vår planering igen. I fredags var vi och träffade dem på det stället som vi ska ha festen och pratade meny och dukning/antal gäster.
    Vi även provkort på inbjudningskort, festprogram, vigselprogram, tackkort och placeringskort. Och de var fina=)
    Så nu ikväll ska vi gå igenom vår inbjudningslista en sista gång och beställa korten. Förhoppningsvis så kommer vi nog att skicka ut inbjudningarna om ca 2 veckor... läääängtar! Vill att alla ska veta det nu så att man slipper att smussla så mkt=)

Själv så känner jag att det är bättre att vara ute i lite mer god tid än att få det stressigt. Det kommer säkert bli stressigt ändå framåt slutet, men det vore skönt om det inte blev så=) Jag vill hinna njuta av planeringstiden och inte bara stressa mig igenom den!

Svar på tråden 080809 del 2