• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • bridesilly

Mina tärnor är så duktiga på smink och hår så det gör dom själva. Hade blivit riktigt dyrt att betala för dem hos min frissa.

ElinJonas skrev 2008-01-21 13:56:57 följande:
    Idag har jag varit och klippt och slingat mig!!! Passade även på att boka in den sista klipp&sling tiden innan bröllopet 7/7, då ska vi även gå igenom brudfrisyren och sminkningen Hur ska ni göra med era Tärnor?? ska de få fixa håret själva? och om det ska göra det hos en frisör, betalar ni eller dem?
  • ElinJonas

Jo jag känner det oxå....det drar ju iväg väldigt mycke.....eftersom timmpriset var på 700:-. Så vi får väl se...

bridesilly skrev 2008-01-21 14:02:55 följande:
    Mina tärnor är så duktiga på smink och hår så det gör dom själva. Hade blivit riktigt dyrt att betala för dem hos min frissa.
  • bridesilly

Hos frissan här i stan ligger timpriset på 1000kr.jag tror inte heller att mina tärnor förväntar sig att jag skulle betalat för det. Och som sagt jag behöver inte oroa mig för åtminstone en av tärnorna är en stjärna på frisyrer så han kan bistå de andra med tips och råd

ElinJonas skrev 2008-01-21 14:06:14 följande:
    Jo jag känner det oxå....det drar ju iväg väldigt mycke.....eftersom timmpriset var på 700:-. Så vi får väl se...
  • blivandefrularsed
    nilia skrev 2008-01-20 23:35:00 följande:
    blivandefrularsed:skicka ut inbjudningarna när NI vill det är ERT bröllop! Visst är det bra med tips och råd men man får inte glömma bort vems bröllop det är! Jag tror dessutom att gästerna uppskattar att de får veta i god tid eftersom det trots allt är lite i semestertid! Och vad är det för fel med att var ute i god tid? Det är väl skönt att splippa stressen! Jag vill få ut våra inbjudningar så snabbt det bara går, främst för att jag vill att så många som möjligt ska kunna komma och så vill jag få ut dem innan min kusin som gifter sig månaden innan.. hihi elakt=)
    Tycker inte heller att det är fel att vara ute i god tid. Det svärmor tyckte var att folk kanske glömmer bort (va?) eller så kanske det tillkommer nya respektive till singlarna (som vi ändå välkomnar i efterhand om det skulle vara så).
    Vi skickar ut dom när vi vill!!! Bara att jag påverkas ganska mycket av negativism (som jag uppfattar det, men så är jag ju en analys-tjej med!).
  • bridesilly

Inte glömmer man väl bort ett kommande bröllop ???

blivandefrularsed skrev 2008-01-21 16:27:39 följande:
    Tycker inte heller att det är fel att vara ute i god tid. Det svärmor tyckte var att folk kanske glömmer bort (va?) eller så kanske det tillkommer nya respektive till singlarna (som vi ändå välkomnar i efterhand om det skulle vara så).Vi skickar ut dom när vi vill!!! Bara att jag påverkas ganska mycket av negativism (som jag uppfattar det, men så är jag ju en analys-tjej med!).
  • kalevala

nej inte glömmer man väl ett bröllop.........

• cindell

Jag har inte pratat med mina tärnor om hur vi ska göra med smink och hår. Men eftersom de står för klänningarna själva förväntar de sig nog inget. Kanske bäst att prata med dom om det snart.

• blivandefrularsed
    kalevala skrev 2008-01-21 18:57:11 följande:
    nej inte glömmer man väl ett bröllop.........
    Nääää, det gör man väl inte. Vet inte om hon menade att man kanske glömmer att anmäla sig, men det kommer vi ju ha koll på och om nån inte har hört av sig kan man väl alltid fråga?!???!!! Det är ju våra vänner ändå.
  • cindell

Hur stor del släkt och hur stor del vänner tänker ni bjuda? Som det ser ut nu så har vi typ 90% släkt. Fast det blir väl lätt så kanske... Vi har ju många vänner som vi umgås med fast som vi känner inte riktigt hör hemma på bröllopet. Bara inte festen blir torr när de äldre släktingarna drar hemmåt...

Svar på tråden 080809 del 2