• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • kalevala

åhhhhhhhhhhh. jag har inte ens börjat fundera på tårtor .........borde man kanske göra ..........

• bridesilly

Tårta tycker jag är jättesvårt faktiskt. Vi vet inte alls hur den ska se ut bara att det inte får vara sugarpaste för det är inte gott alls.

• Virvel

Jag har aldrig smakat sugarpaste men är inte det ungefär som marsipan fast med mer sockersmak?

bridesilly skrev 2008-01-16 16:41:09 följande:
    Tårta tycker jag är jättesvårt faktiskt. Vi vet inte alls hur den ska se ut bara att det inte får vara sugarpaste för det är inte gott alls.
  • ElinJonas

Ja sugarpaste är vääääldigt sött...gillar det inte alls.
    Jag vill helst ha vit chokladglasyr över min tårta=) hoppas att de kommer gå med på det....vi ska diskutera meny mm på måndag på restaurangen!

Virvel skrev 2008-01-16 18:07:49 följande:
    Jag har aldrig smakat sugarpaste men är inte det ungefär som marsipan fast med mer sockersmak?
  • bridesilly

sugarpaste smakar lite plastigt och väääldigt väldigt sött. Mycket strävare än marsipan också. Inte gott tycker vi iaf.

Virvel skrev 2008-01-16 18:07:49 följande:
  • bridesilly

Vit chokladglasyr. Lät bra, vad har du för fyllningar då?

ElinJonas skrev 2008-01-16 18:29:39 följande:
    Ja sugarpaste är vääääldigt sött...gillar det inte alls.Jag vill helst ha vit chokladglasyr över min tårta=) hoppas att de kommer gå med på det....vi ska diskutera meny mm på måndag på restaurangen!
  • ElinJonas

Min drömtårta är:
    Typ Fransk chokladtårta (med riktig choklad i inte kakao)
    Lite som kladdkaka.
    Sedan kan jag tänka mig syrlig hallonmousse mellan.
    Och vit chokladglasyr över.

Vet inte om min dröm går igenom, vi får hoppas på det=)

bridesilly skrev 2008-01-16 18:46:57 följande:
    Vit chokladglasyr. Lät bra, vad har du för fyllningar då?
  • bridesilly

Hade vart trevligt om dom här i stan vågade sig på sådana tårtor istället för prinsesstårta

ElinJonas skrev 2008-01-16 19:21:39 följande:
    Min drömtårta är:Typ Fransk chokladtårta (med riktig choklad i inte kakao)Lite som kladdkaka.Sedan kan jag tänka mig syrlig hallonmousse mellan.Och vit chokladglasyr över.Vet inte om min dröm går igenom, vi får hoppas på det=)
  • Virvel

Samma här. Det får väl bli vit marsipan med någon chokladkräm inuti. Jag frågade om vi kunde få svarta rosor på tårtan och då blev det liksom tyst lite för länge, precis som att jag var jättekonstig sen svarade hon att hon trodde att det gick att beställa. Vaddå beställa??? Kan dom inte göra dom själva?

bridesilly skrev 2008-01-17 16:21:13 följande:
    Hade vart trevligt om dom här i stan vågade sig på sådana tårtor istället för prinsesstårta
  • bridesilly

Måste dom väl kunna för sjutton. Det är väl bara att färga marsipanen svart?

Virvel skrev 2008-01-17 21:14:45 följande:
    Samma här. Det får väl bli vit marsipan med någon chokladkräm inuti. Jag frågade om vi kunde få svarta rosor på tårtan och då blev det liksom tyst lite för länge, precis som att jag var jättekonstig sen svarade hon att hon trodde att det gick att beställa. Vaddå beställa??? Kan dom inte göra dom själva?
Svar på tråden 080809 del 2