• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • bridesilly

Nej ca hälften vet jag ska komma, dom andra har inte givit ett svar än. Men eftersom man är ute i god tid så har dom ju lite tid på sig att kolla upp om dom har möjlighet att komma
    2008-08-09 skrev 2008-01-27 20:37:08 följande:

Hur går det, har de flesta svarat än??
  • TyresöBrud

Englali
    Vi ska också ha rosenblad, vita och rosa men äkta. Får inte kasta siden utanför kyrkan och vi vill inte ha något annat än äkta heller. Kommer att köpa billiga rosor på hötorget på fredagen och så får de stå i vatten nder natten.
    Vi kommer att fotas innan vigseln så när vi fotas kommer mina tärnor att "blada" rosorna och lägga rosenbladen i korgar.
    Hoppas att det blir bra!

• Virvel

Välkomna alla nya.
    Blir inte att jag är inne så ofta. Är det bara jag som har strul med BT på kvällstid? Fungerar aldrig.

Eftersom vi ändrade plats för middagen och festen så ska jag sätta mig nu och riva upp alla kuvert, ta bort insidan på inbjudningarna, skriva ut nya, klippa till dom och sen klistra. SUCK!

• Englali
    TyresöBrud skrev 2008-01-28 19:11:08 följande:
    EnglaliVi ska också ha rosenblad, vita och rosa men äkta. Får inte kasta siden utanför kyrkan och vi vill inte ha något annat än äkta heller. Kommer att köpa billiga rosor på hötorget på fredagen och så får de stå i vatten nder natten. Vi kommer att fotas innan vigseln så när vi fotas kommer mina tärnor att "blada" rosorna och lägga rosenbladen i korgar.Hoppas att det blir bra!
    Ok, ja själv bor man ju "på landet" och tror inte jag kan få tag i rosor på ett lika billigt o bra sätt som dig tyvärr
    Vi får väl satsa på sådant där fågel- och miljövänligt ris o såpbubblor. Även om vita rosenblad hade blivit en himla härlig effekt på korten.
    Men man kanske kan köpa några o dela ut till ex. närmaste familjen så de kan kasta, eller blir det knas? Alla 70 gäster behöver kanske inte kasta blad!
  • cindell

Virvel: Nej jag har också haft strul med BT. Hur kommer det sig att ni har bytt plats?

• Englali

Virvel: Tack tack! Här strular det också på kvällen, så du är definitivt inte ensam!

• Emkalo

virvel, då har du att göra iaf :)

Idag beställde jag våra inbjudningskort. Vi satte osa 30 april...jag tror det blir blir. Får vi lite tid att bolla med andrahandsinbjudningar (låter elakare än vad jag tycker dte är iaf). Så kul, då kommer de nästa vecka :)

Appropå blommor kommer vi nog försöka fixa färska rosor.... kanske kan inhandlas på hötorget här i stan eller så....samma dag. Det löser sig nog, bara ngn har tid att sitta och plockaloss dem :)

• utomhus 08

Hej, hej!

Nu hoppar jag oxå in i tråden. Har läst den ett tag men verkligen inte kommit så långt i förberedelserna som många av er andra.
    Vi skall gifta oss 9/8 utomhus i Botaniska i Göteborg. Så mitt stora "beskymmer" blir vädret Kan självklart inte se något annat än sol framför mig! Men vi har en back-up i fall att...

Jag skull precis som några andra gärna ha rosblad istället för risgryn. Måste kolla vad som är ok med parken, det blir ju vissa spår efteråt...

Svar på tråden 080809 del 2