• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • kalevala

ja vi skriver vårt tele nr + mailadress.? tele nr , namn till tost madamerna.
    och naturligtvis med stora bokstäver o lite snygg stil o så

• Mrs Robin Hood

Efternamnsfrågan har varit en het diskussion hemma hos oss. Ingen ville byta. Jag har ett ovanligt namn och han ett sonnamn. Så till slut när ingen gav sig fick vi dra lott om vem som skulle ha dubbelnamn (kanske löjligt men vad skulle vi göra). Jag hade tur så han får ha kvar sitt namn som mellannamn och ta mitt efter.

• nilia

Nä usch det blir en svår nöt att knäcka med efternamnen.
    Nu har vi ialla fall äääääntligen fått våra inbjudningskort som vi vill ha dem=) Vi hade ju tänkt att skicka ut dem för ett bra tagsedan men det blri ju inte alltid som man tänkt sig. Har idag tyvärr fått reda på att ryktet har spridit sig att vi ska gifta oss.. känner mig lite beskiven på dem som har skvallrat. Hade bara sagt det till våra föräldrar(o jag vet att mina har varit tysta om det) och till dem som ska vara tärnor och marskalker. Och nu vet typ alla våra vänner om det=( Ville ju att det skulle bli en överraskning! Känns lite trist=(

• blivandefrularsed

Nä vad tråkigt. Man litar ju på sina närmaste när man säger att det är hemligt.

• nilia

Ja man gör ju det.. troligtvis så är det en av marskalkarna som har sagt det till en kille som sen har sagt det vidare. Det är dåligt tycker jag=( Men nu har man lärt sig av det misstaget iaf så nu är vi tysta om allt=)

• blivandefrularsed

Ja, sån är jag. Sånt som jag verkligen inte vill att någon ska veta berättar jag inte för någon. Därför håller jag hemliga detaljer hemliga även för såna som inte blir bjudna (tex dom på jobbet). Nu vet iofs tärnan hur min klänning ser ut (eftersom hon var med när jag provade) men hon skulle inte drömma om att säga det till någon. Inte för att det skulle vara hela världen om nån fick reda på det, men ändå..

• nettan78

Hejsan.

Tänkte hänga med här på tråden, jag ska också gifta mig den 9:e augusti. Mycket att planera med jag tar det ganska lungt vill ju inte vara helt sönderstressad när den stora dagen kommer!!
    Var och tittade på klänningar igår och hittade en jag tyckte var fin (vi får se vilken det blir för än är jag inte klar).

• bridesilly

men usch va trist att man inte kan hålla tyst då den som har skvallrat

nilia skrev 2008-02-03 00:07:02 följande:
    Nä usch det blir en svår nöt att knäcka med efternamnen. Nu har vi ialla fall äääääntligen fått våra inbjudningskort som vi vill ha dem=) Vi hade ju tänkt att skicka ut dem för ett bra tagsedan men det blri ju inte alltid som man tänkt sig. Har idag tyvärr fått reda på att ryktet har spridit sig att vi ska gifta oss.. känner mig lite beskiven på dem som har skvallrat. Hade bara sagt det till våra föräldrar(o jag vet att mina har varit tysta om det) och till dem som ska vara tärnor och marskalker. Och nu vet typ alla våra vänner om det=( Ville ju att det skulle bli en överraskning! Känns lite trist=(
  • nilia

Låter detta bra till våra inbjudningar?

VÄLKOMMEN TILL VIGSELN MELLAN

Julia xxx och Niklas xxx

BRÖLLOPET ÄGER RUM I ALMESÅKRA KYRKA

LÖRDAGEN DEN 9 AUGUSTI 2008 KL 15.00

DÄREFTER BJUDS NI PÅ FEST PÅ ULLINGE WÄRDSHUS.

KLÄDSEL: MÖRK KOSTYM

O.S.A 31 MAJ

HELENE OCH ANDERS 0380-xxx

YVONNE OCH PETER, 0380-xxx

Svar på tråden 080809 del 2