• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • blivandefrularsed

Västkusttjejen

Välkommen!

vart ska ni gifta er??

• blivandefrularsed

Västkusttjejen

Välkommen!

vart ska ni gifta er??

• Mrs Robin Hood

Hej på er alla 9 augusti brudar. Här kommer ytterliggare en som gärna är med i era diskussioner och ger och tar emot tips. Känns som att man börjar komma med på spåret med bokningar av plats, festlokal osv. Nästa steg för mig är att hitta en klänning.

• Emkalo

Jag ska ta min blivandes namn. Först hade jag tänkt att ta hans till efternamn och mitt till mellannamn, men kasnke ska göra tvärtom? Blir förmodlign det förstnämnda men det är svårt att vänja sig vid ett annat efternamn, hela end identitet ligger ju i det namnet man har haft.

Dessutom har vi båda ovanliga efternamn. Mitt efternamn har ett ngn släkt till i Sv (ett persiskt efternamn) förutom min. Men det är fint och alla tycker det låter så bra med mitt förnamn. Min sambos efternamn är dem ensamma om helt. Det är en finskt efternamn, men inte traditionellt finskt. Och han forskar så det kan blir svårt för honom om han ska byta namn, eftersom allt han har publicerat hittills inte kommer "länkas samman" med honom om han byter efternamn. I den branchen är det inte naturligt att förstå att Kalle Pettersson var Kalle Olsson fram till 2008-08-09. Så han "förlorar" lite där.

• 2008-08-09

Jag byter till sambons efternamn, jag har väl egentligen ett lite ovanligare namn, men för mig spelar det ingen större roll, jag är väl lite traditionsbunden kanske
    En anledning kan vara att hans förnamn och mitt efternamn låter gräsliga ihop!

• TyresöBrud

Kommer också att ta hans namn, jag byter bort ett son namn till ett mycket finare så för mig var det självklart och han blev väldigt glad att jag ville ta hans namn.
    Visst kommer det att kännas ovant men helt rätt

• Västkusttjejen

Hej blivandefrularsed!

Vi ska gifta oss på Styrsö i GBG:s skärgård och ha mottagningen på restaurang Kapellet i Nya varvet. Smidigt att kunna ta egen båt direkt till bryggan. Var skall ni gifta er?

• kalevala

Välkomna alla nya!!!!!!!!så kul!

nilia skrev 2008-01-31 22:33:18 följande:
    Huu jag får lite panik nu.. jag och min m2b kan inte enas om vems efternamn vi ska ta. Han vill absolut ha sitt och jag vill ha mitt. Inga av våra namn är sådär jätteovanliga så inget namn är självklart. Jag kan tänka mig att vi behåller våra egna namn, men det vägrar han. Hur gör ni????
    Vi ska behålla våra egna .
    våra barn heter sen innan mitt som mellan namn o hans som efternamn.
  • kalevala

låter detta ok???

Välkomna på vårt bröllop
    9 aug 2008
    i .......ruinen.
    kl 15.00
    efteråt är det fest med middag och dans på........

våra namn

osa senast 080608
    till oss.

ev tal och spex anmäles till toastmadamer:.......senast ....

klädsel kavaj och paraply.
    Barn är en gåva men denna kväll får de vara
    hemma och sova.

Vi önskar presenkort på ving.

• blivandefrularsed
    Västkusttjejen skrev 2008-02-01 19:06:02 följande:
    Var skall ni gifta er?
    Lidköping!

kalevala

Skriver ni ut nåt nummer de kan kontakta er på?
    Vi önskar OSS presentkort....kanske?
    Och justja, Stora bokstäver, typ Efteråt..., Ev tal...
    Det låter absolut ok!!
Svar på tråden 080809 del 2