• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • bridesilly

Ja helt klart behöver man inte två tillfällen sötsaker.
    Det räcker väl med antingen efter rätt eller tårta. Vi kommer nog bara att ha tårta för efterrätt är det knappt aldrig någon som orkar direkt efter mat! Jag vill ha en fin tårta istället! Har för mig att priserna här i stan inte är så blodiga på bröllopstårtor

• ElinJonas

Vår budget är ungefär 70000:- men det kommer till lite småsaker som man kankse inte har räknat med. Själva festen kommer våra föräldrar att dela på. Resten betalar vi. Det är inte någon resa inräknad, vi kanske sparar den ett år.
    Vi har lite funderingar på att åka till Thailand 09. Då även jag fyller 25 och m2b 30. Tillsammans med svärföräldrar och m2b.s bror med familj. Där alla fyller jämt så gott som, 2x40, 60, 65. Värt att fira allt på samma gång utomlands.

• cindell

Hur har ni tänkt med transporteringen av gäster? I vårt fall är vi väldigt långt ute på vischan, men tänkte ändå inte stå för någon transport efter festen. Är det snålt?

• bridesilly

Nä men brukar inte gäster ordna hem sig själva?

• TyresöBrud

Emkalo
    Vilken tur ni har som har hittat 3 rätters plus fri bar för 42000 för 70 pers.

Vi blir nog också ca 70-75st och det blir nog närmare 70 000 och då har vi inte fri bar!
    Skumpa till brudskål
    Förrätt + skumpa
    Varmrätt + 2 glas vin
    Efterrätt + desertvin
    Tårta + Skumpa (och kaffe de som vill)

Sen bli det säkert ca 50 000 till så totalt ca 120´
    Mycket pengar men en gång i livet så kan man ju verkligen passa på att slå på stort.

Lääääääääääängtar!

• TyresöBrud

Ja just, glömde säga, imorgon ska vi iväg och prova kläder till mannen min och även titta på bröllopssviten.
    Ska bli mys!

• bridesilly

På onsdag nästa vecka är det 7 månader kvar Och det datumet vet alla våra gäster också om vad som ska hända den dagen Ska bli sååå kul

• 2008-08-09

Herrejisses vad det går fort! Tyckte precis det var 1 år kvar!

• Tessan K

Hej på er!

När ska ni skicka ut inbjudningarna? Jag funderar på att skicka ut dem i februari.... Är det för tidigt?? Bröllopet är ju i semestertid och man vill ju inte att folk bokar in annat.

• 2008-08-09

Vi ska skicka våra när dom är klara, de ligger bara halvfärdiga i bokhyllan än så länge!
    Men det ska bli någon gång februari/mars. Åtminstone innan påsk.

Cindell: Nä det är absolut inte snålt att inte fixa skjuts, det tycker jag dom kan göra själva faktiskt! Vi kommer också att gifta oss typ i...skogen! och min blivandes familj får nog en bilfärd på ca 10 mil när de ska hem på natten, men men!

Svar på tråden 080809 del 2