• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • bridesilly

Jo jag satt och funderade på hur man skulle vika infobrevet och då vi kom på hur det skulle vikas sa han att man kunde fästa ihop ändarna med silverhjärtan (klistermärken)
    Vi har ju silverhjärtan på våra inbjudningskort och vigselprogram samt på vår gästbok som vi beställt på kortdesign så sådana märken är ett utmärkt förslag så det var vi på gallerix och inhandlade idag

nilia skrev 2007-12-30 00:14:45 följande:
    hihi nu blir jag nyfiken på hans idé, behöver alla tips man kan få:D
  • bridesilly

Tror det blir bra. Usch jag är så nervös vad alla kommer säga och ifall dom kommer eller ej så jag vågar knappt börja skriva på mina inbjudningar Dom ska ju skickas snart hade vi tänkt men ooooh va spännande det är. Ingen alls som har en susning

• 2008-08-09

Det måste kännas roligt. För oss blir det egentligen inte så speciellt att skicka inbjudningarna för jag tror att nästan alla redan vet att och när vi ska gifta oss.
    Men, men lite skoj är det ju iallafall!

• bridesilly

Dagen till ära har jag köpt mig en ny fin rosa adressbok som jag kan skriva ner allas adresser i. Är just nu i färd med att leta upp alla adresser. Va svårt det ska va då

• Emkalo

Hej tjejer... Länge sen jag hängde här :)

Men nu är jag tillbaka och gästspelar igen :) hoppas allt går bra med er planering, men det verkar det?! Får försöka ändra datumet på vår wedding announcer eftersom vi har ändrat datumet från 16 till 9 aug.

När skickar ni ut era inbjudningar? Jag tänkte att de kanske ska vara tillbaka till oss (osa) typ i början på juni,pga av sommaröppettider och tillgänglighet hos de som man har bokat hos. Men de berhöver ju då inte skickas ut förran typ i början på maj?! Har nämligen hört att man inte ska ha alldeles för lång svarstid....

Men man kanske riskerar att folk bokar sina semestrar? Om man skickar dme så pass sent menar jag?! Vad planerra ni?

• bridesilly

Med tanke på semestrar så är det bra att vara ute i för god tid. Vi skickar inom de närmsta veckorna Alla i vården har planerat och bokat sina semestrar som ska vara klara i slutet av februari, värt att tänkas på.

Läste i en av de senaste bröllopstidningarna att man ska skicka 9 månader innan!

Emkalo skrev 2007-12-30 21:29:15 följande:
    Hej tjejer... Länge sen jag hängde här :)Men nu är jag tillbaka och gästspelar igen :) hoppas allt går bra med er planering, men det verkar det?! Får försöka ändra datumet på vår wedding announcer eftersom vi har ändrat datumet från 16 till 9 aug.När skickar ni ut era inbjudningar? Jag tänkte att de kanske ska vara tillbaka till oss (osa) typ i början på juni,pga av sommaröppettider och tillgänglighet hos de som man har bokat hos. Men de berhöver ju då inte skickas ut förran typ i början på maj?! Har nämligen hört att man inte ska ha alldeles för lång svarstid.... Men man kanske riskerar att folk bokar sina semestrar? Om man skickar dme så pass sent menar jag?! Vad planerra ni?
  • nilia

Ja jag håller med dig bridesilly, det är nog bra att skicka ut inbjudningarna i god tid med tanke på alla semestrar! Blir nervös bara jag tänker på det, tänk om det är många som inte kan komma!? Huu. Hoppas inte alla har bokat in en massa resor och sånt!
    Min kusin gifter sig ca 1 månad innan oss så i vår släkt blir det svårt för dem att planera in sina semestrar=/
    Hihi vår söta farmor(84 år) frågade om det var ok om hon hade samma klänning på båda bröllopen=)

• bridesilly

Hihi kan hon väl ha. Inte ska väl damen behöva köpa två stycken klänningar va

Jag hoppas också att det inte blir så att det är massor av folk som inte kan komma. Va tråkigt det vore om vi bara får några stycken som gäster Jaja vi är ju ute i väldigt god tid så man får väl hålla tummarna att fattiga hinner spara till resan till oss och att de som planerar in sin semester kan avvara en lördag i augusti

nilia skrev 2007-12-30 23:57:27 följande:
    Ja jag håller med dig bridesilly, det är nog bra att skicka ut inbjudningarna i god tid med tanke på alla semestrar! Blir nervös bara jag tänker på det, tänk om det är många som inte kan komma!? Huu. Hoppas inte alla har bokat in en massa resor och sånt!Min kusin gifter sig ca 1 månad innan oss så i vår släkt blir det svårt för dem att planera in sina semestrar=/Hihi vår söta farmor(84 år) frågade om det var ok om hon hade samma klänning på båda bröllopen=)
  • nilia

Haha hon får gärna ha samma klänning, hon får gärna komma i pyjamas, jag är glad bara hon orkar komma=)
    På tal om kläder.. vad har ni alla för dresscode?

Svar på tråden 080809 del 2