• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • Virvel

Vår präst vill att vi ska ha en psalm. Vi hade annan präst när vi döpte våra barn och hon ville också att vi skulle ha med minst en psalm. Så det blir en psalm och två sånger för vår del. Tydligen fanns det någon ny psalm med glad sommartext så det blir nog den. Vi vill ha en lättsam psalm och ingen med tung gudstext.

bridesilly skrev 2007-12-17 12:48:03 följande:
    Ska man ha en eller två sånger i kyrkan? ska någon av dem vara psalmer eller hur fungerar det?
  • bridesilly

Kanske man ska ha den där psalmen som är samma melodi som den blomstertid nu kommer fast handlar om äktenskapet? Den va fin tyckte jag. Då får man nog skriva med texten i vigselprogrammet va? Vi vet att vi vill ha en sång sålänge iaf och en psalm men vi vet inte vem som kan ställa upp på att sjunga i kyrkan!

• ElinJonas

Hej Alla!!!

Har fått en tidig julklapp!! Fick hämta ut en paket från calligraphen igår med alla kort å annat pyssel!! Det var jättefint=))
    Hur har alla det?
    kram

• kalevala

jo tack.......julstök.......hinner inte bröllopsplanera precis , ligger lite lågt till efter jul nu....
    vi ville hinna titta på ringar lite men tror det får vänta,
    vad kul att få paket på posten , hoppas du blev nöjd o att man får se ........

• ElinJonas

såsmåningom får man nog se bilder!! för tillfället är allt nerpackat, och ska låta det vara så tills vi ska skicka korten=) då ska jag ta kort också och lägga ut=)))

• bridesilly

Har lagt ut lite bilder på min bröllops scrap book om någon vill se

• cindell

bridesilly: Var har du sett de fantastiskt snygga skorna som var i din scrapbook? Tror de va i spets med ett guldband runt. Hur snygga som helst!

• bridesilly

Hmm ja du, dom har jag hittat i en av alla brudtidningar som jag har klippt sönder. just dom här har jag för mig var med i cosmopolitan brud. Men är inte hundra på det.

cindell skrev 2007-12-18 22:46:01 följande:
    bridesilly: Var har du sett de fantastiskt snygga skorna som var i din scrapbook? Tror de va i spets med ett guldband runt. Hur snygga som helst!
Svar på tråden 080809 del 2