• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • TyresöBrud

Cindell
    Vi ska också ha Kärleken förde oss samman och en till, inte riktigt säker.
    In & Ut inte heller säkert. Kanske så blir det mendelsson

• kalevala

vi har inte alls bestämt musik , ....vi ska ju vara ute i ruinen ni ser på bilden i galleriet.

• ElinJonas

Oki, jag ska höra med blomaffären i stan om de har något sådant.

De låtar som vi vill ha för tillfället är Du är allt- Sonja Alden och Culy Sue- Takida.
    Till utgångsmach kanske vi ska ha någon Enyalåt....vet inte än.

cindell skrev 2007-12-11 17:20:10 följande:
    kalevala:Får jag panik senare i vår så får du gärna göra det :) Frisören har jag inte tänkt på att de kan ha. Bra idé....ElinJonas:Vet inte om jag tänker på samma sak, men jag tänkte beställa breda band från blomaffären. Finns i olika färger, oftast används de till stora blomarrangemang. Ska lägga som löpare i dukningen...In- och utmarsch vet jag inte vad vi ska ha. Men som solo-sånger har vi två klara. Den ena är Ett liv för mig och den andra är Kärleken förde oss samman.
  • bridesilly

Det är ett vanligt album som man kan klistra in bilder i På framsidan sitter en lite bok med bröllopsmotiv som man kan skriva kommentarer i Sen är varje sida efter ett tema.
    En för brud, en för brudgum, en för tärnor och så vidare. Har klippt och klistrat med alla min gamla bröllopstidningar. Sidan med frisyrer ex är något jag kommer att ta med och visa för min frisör så hon förstår vad jag är ute efter.
    Likadant gör jag med bilderna som vi vill ha som motiv i vårt bröllopsalbum sen och visar för våran fotograf

AoM skrev 2007-12-11 16:48:31 följande:
    BridesillyHar du lust att berätta mer om ditt album? Söker inspiration till det jag tänkte göra.
  • bridesilly

Det där med sizoflor verkar inte så dumt faktiskt. hittar jag inget bättre pris på mina gröna dukar som jag vill ha kanske man kan ta vita dukar och grönt sizoflor?

• Virvel

Som solosång ska vi ha Sareks Om du tvekar. Måste hitta någon som spelar nyckelharpa till sången. Vi vill inte ha någon av dom traditionella in och ugångsmarscherna. Vi kom på igår att vi vill ha Shirley Clamps Min kärlek som utmarsh. Tyckte det var lite oväntat låtval så det känns rätt. Fin kärlekstext till en lite gladare melodi.

ElinJonas skrev 2007-12-11 16:50:32 följande:
    Jag har en liten undrar.....är det någon som vet var man kan köpa dekorväv (sizoflor) till att dekorera borden med som löpare typ. Jag har sett att det finns på panduro med det är bra A4 ark, jag skulle gärna ha på en hel rulle....Nån som vet?Vad ska ni ha för låtar i kyrkan till in- och utgångsmach och solosånger?Det finns ju för mycke att välja på.....Igår var jag och shoppade julklappar. köpte även en sån där silicon-bh som inte är några band på....ganska häftig tyckte jag!!
  • TyresöBrud

Bridesilly
    åh va pyssligt med albumet! Måste ju jättebra för frisör fotograf sminkös osv att få inspbilder på hur du vill ha det!

Själv har jag tillbringat kvällen till att julpynta, Idag ffick alla tomtar komma fram. Imorgon ska jag och några tjejkompisar hemtill en vännina och julbaka, dricka glögg och pladdra hela kvällen. Sen ska vi alla sova över så tar vi sällskap till kyrkan på morgonen för att fira lucia. Ska bli mys med en tjej kväll mitt i veckan. (och på fredag blir det tjejkryssning!)

• AoM

Här var planen att jag skulle använda kvällen till bröllopsplanering. Istället hamnade jag på fika hos grannen då vi tillsammans beklagade oss över en GRYMT OTREVLIG säljare som ringde på i vårt trapphus hela eftermiddagen.

Jaja, kvällen är ju inte slut än :)

• Virvel

Allt det sätter jag in i min weddingplanner. Vet ju att du har en likadan så nu blev jag lite nyfiken på vad du använder den till? Bara som inspiration eller kör du dubbelt?

bridesilly skrev 2007-12-11 18:57:00 följande:
    Det är ett vanligt album som man kan klistra in bilder i På framsidan sitter en lite bok med bröllopsmotiv som man kan skriva kommentarer i Sen är varje sida efter ett tema. En för brud, en för brudgum, en för tärnor och så vidare. Har klippt och klistrat med alla min gamla bröllopstidningar. Sidan med frisyrer ex är något jag kommer att ta med och visa för min frisör så hon förstår vad jag är ute efter. Likadant gör jag med bilderna som vi vill ha som motiv i vårt bröllopsalbum sen och visar för våran fotograf
  • ElinJonas

Det är något sådant jag har tänkt också eftersom vi också har grönt, guld och vitt i vårt färgtema. Annas vill jag har guldsizoflor.

bridesilly skrev 2007-12-11 18:58:37 följande:
    Det där med sizoflor verkar inte så dumt faktiskt. hittar jag inget bättre pris på mina gröna dukar som jag vill ha kanske man kan ta vita dukar och grönt sizoflor?
Svar på tråden 080809 del 2