• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • ElinJonas

Jag kanske är ute i god tid, men tycker det är skönt att veta att det är bokat iaf. Jag antar att de gör flera buketter om dagen sådet är nog inte några bekymmer.
    Och man kan ju ändra sig en hel del om man vill. Hon sa "bara du inte ändrar dig veckan innan, då har vi redan beställt blommorna"
    Sedan var jag ute i god tid eftersom jag inte visste om de hade sizoflor.

bridesilly skrev 2007-12-12 18:36:53 följande:
    Okej Har du redan bokat blommor det va värst Nu känner jag mig stressad, borde man alltså kanske börja tänka på blommor och mat nu?
  • cindell

ElinJonas: Vad ska du ha för blommor i buketten?

• Virvel

Jag trodde att du var tvungen att veta exakt vad du ville ha för bukett nu när du bokade. Då förstår jag att det redan är fixat.

ElinJonas skrev 2007-12-13 18:19:22 följande:
    Jag kanske är ute i god tid, men tycker det är skönt att veta att det är bokat iaf. Jag antar att de gör flera buketter om dagen sådet är nog inte några bekymmer.Och man kan ju ändra sig en hel del om man vill. Hon sa "bara du inte ändrar dig veckan innan, då har vi redan beställt blommorna"Sedan var jag ute i god tid eftersom jag inte visste om de hade sizoflor.
  • cindell

Hihi, sicken glad överraskning jag fick när jag va i affären och suckade över de långa köerna. När Allt om bröllop fick mina tankar att bli glada. Snacka om helvändning i humöret :D

• TyresöBrud

Har ni bestämmt vad ni ska i buketterna?
    Själv så velar jag velar hit och dit.

• 2008-08-09

Jag ska ha vita kallor, har jag vetat sen länge!
    Min tärna ska ha lila kallor, några färre än mig.

• Virvel

Först så var jag fullt övertygad om att jag skulle ha rosa gerberor. Nu vill jag inte alls ha det utan är inne på vita rosor blandade med svarta. Såg på framsidan på Bröllopsguiden att det var svarta rosor i den buketten. Ska kontakta dom som har gjort den och höra hur dom fixade det.

TyresöBrud skrev 2007-12-13 20:21:48 följande:
    Har ni bestämmt vad ni ska i buketterna?Själv så velar jag velar hit och dit.
  • ElinJonas

Jag vill ha vita eller creamfärgade rosor, lite guldtråd, guldpärlor och kanske nått grönt. finns en bild i mitt galleri på hur det ungefär ska se ut. Tärnorna ska ha liknande fast kanske bara 5 rosor och inte så långa. Och corsage till Jonas.

cindell skrev 2007-12-13 18:31:20 följande:
    ElinJonas: Vad ska du ha för blommor i buketten?
  • lillaj

Vi har pratat med blomsterbutiken men hon tyckte vi skulle komma tillbaks en månad innan ungefär. Ska ha en rätt enkel bukett, vinröda eller vita rosor i en rundad rätt liten bukett med silverinslag-tråd och vita pärlor.

• TyresöBrud

2008-08-09
    Vad ska ni ha för coursage? Jag har varit helt inne på att bara ha vita callor men har blivit lite tveksam nu. Vill nog ha en enkel/stilren bukett men kanske vita callor och creme & ljuslila rosor och ev något grönt. Tur att det är långt kvar för jag är så velig.

Tycker också att det är så fint med ros som coursage!

Svar på tråden 080809 del 2