• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • bridesilly

Jag ska ha några vita rosor och nåt fint grönt å kanske något i silver i min brudbukett. Runt om ska ett tjockt grönt sidenband knytas som matchar slips eller plastrong med mannen. Coursage ska vara en vit ros. Tärnorna ska också få ha vita rosor fast mindre, ex knoppar eller så!

• cindell

Både min mor och min blivande svärmor hade liljekonvaljer i sina buketter. Så jag är mer och mer inne på att starta upp en tradition :) Vet dock inte riktigt vad jag ska ha till än... Va liksom virvel inne på gerbera först, men vet inte längre...

• nilia

Jag ska ha vita orkidéer, kanske även några vita rosor för att få den lite fylligare. Har nog tänkt att ha en droppformad bukett. Jag kanske kommer att ha något brunt i den oxå för att föjla upp vårt färgtema. Det låter kanske lite konstigt, men när jag köpte min klänning så hade de en bukett där de hade snurrat ljusbruna grenar i buketten.Det var riktigt läckert! Det är lite roligt för häromdagen upptäckte jag att även min mamma hade orkideér i sin bukett=)

• 2008-08-09
    TyresöBrud skrev 2007-12-13 21:41:24 följande:
    2008-08-09Vad ska ni ha för coursage? Jag har varit helt inne på att bara ha vita callor men har blivit lite tveksam nu. Vill nog ha en enkel/stilren bukett men kanske vita callor och creme & ljuslila rosor och ev något grönt. Tur att det är långt kvar för jag är så velig. Tycker också att det är så fint med ros som coursage!
    Som coursage blir det bara en vit kalla med lite "grönt" till. Blir nog kanon!
    Har bestman coursage? nån som vet? isf får han nog ha en lila då, för att matcha tärnan..
  • bridesilly

bestman brukar ha coursage som är likdan som brudgumens fast mindre om jag inte missminner mig!

• cindell

Trodde jag visste hur min m2b:s cousage skulle se ut. Men nu när jag bytt lite inriktning vet jag faktiskt inte. Får ta hjälp av den florist jag tänkt anlita. Den borde ha några bra ideér som kommer passa ihop med min bukett. Som jag inte heller har någon aning om hur den ska se ut. :) Förvirring på hög nivå här :)

• 2008-08-09

Fast jag tror att vår bestman får ha en coursage av samma storlek som brudgummen, men en lila istället. Vi gör ju mycket lite annorlunda så varför inte!

• Virvel

Nu har vi bestämt vad vi ska ha för in och utgångsmusik och sånger under vigseln.
    Min sambo ville ha en traditionell inmarsch så jag fick ge mig på den punkten.
    In: Bröllopsmarsch av F Mendelssohn
    Ut: Klinga mina klockor av Benny Andersson
    Solistsånger: Om du tvekar av Sarek och Min kärlek med Shirley Clamp.

Det svåraste blir att hitta Min kärlek instrumental. Jag vet att den finns med i en längre version på singeln men var kan jag få tag på den? Finns inte på Ginza. Någon som har något tips?

• cindell

Om du går in på www.shirleyclamp.com/ så finns där en mp3 shop. Där finns singeln med instrumentalt att köpa för 10:-. Annars finns den säkert att ladda ner någonstanns.
    Hoppas det går bra...

• bridesilly

Ska man ha en eller två sånger i kyrkan? ska någon av dem vara psalmer eller hur fungerar det?

Svar på tråden 080809 del 2