• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • Virvel

Vi är ju inte så romantiska av oss så alla kommer väl skratta när dom läser den dikten i kyrkan. Ha, ha. Får hoppas att dom drabbas av stundens allvar så att dom inte tänker på att den inte riktigt passar oss. Den var bara så fin så vi ville ha med den på vigselhäftet.

• AoM

Vad gör man med en sambo som aldrig har tid att sitta ner och planera? Känns som om han har jobbat dygnet runt sedan våren.
    Hur mycket är era sambos med i planeringen?

• bridesilly

Att gifta sig är väl romantiskt Nog ingen som kommer att tycka att det inte är ni. Den var ju inte smörig eller överdrivet gullig, lagom söt

Virvel skrev 2007-12-10 12:59:23 följande:
    Vi är ju inte så romantiska av oss så alla kommer väl skratta när dom läser den dikten i kyrkan. Ha, ha. Får hoppas att dom drabbas av stundens allvar så att dom inte tänker på att den inte riktigt passar oss. Den var bara så fin så vi ville ha med den på vigselhäftet.
  • bridesilly

Min får vara med på alla beslut vare sig han vill eller inte. Han fick berätta innan jag sa hur jag ville ha det hur HAN ville ha det. På det viset kan jag inte ta över showen och bestämma själv. Det är ex min karl som har bestämt vårt färgtema

AoM skrev 2007-12-10 13:08:05 följande:
    Vad gör man med en sambo som aldrig har tid att sitta ner och planera? Känns som om han har jobbat dygnet runt sedan våren. Hur mycket är era sambos med i planeringen?
  • TyresöBrud

Virvel
    Vi ska också ha den dikten!
    Min tärna ska läsa den innan vi går in. Är ju jätte fin!

• kalevala

min sambo e inte med så jätte mycket precis , men jag försöker få honom delaktig ,

Virvel skrev 2007-12-10 12:24:22 följande:
    Vi har OSA den 9 juni så att vi slipper stressa med bordsplacering, transport av gäster m,m. Gillar att vara ute i god tid. Jag satt och funderade på framsidan till festprogrammet. Vi har ju en variant klar men vad ska ni ha för text?
    vi ska oxå ha 9 juni som osa tror jag men har inte best när vi ska skicka ut inbj,
    har ej bestämt hur fest programmen ska se ut ej heller vigsel programmen , ska nog ta delar från inbjbudnnngs korten, så allt går i samma .?
  • TyresöBrud

AoM
    Min blivande jobbar också som en tok. Är inte så aktiv i planeringen utan mest ett bollplank till mina alla ideer, men det känns helt ok för oss båda att det är så.

• TyresöBrud

Vi ska ha osa 18 juni, var det för sen kanske.... Nu blir jag lite osäker. Ja ja nu är det så, de flesta lär väl svara mycket tidigare än så. Vi kommer också skicka till alla hjärtans dag.
    Vi har beställt alla trycksaker med samma utseende med vårt monogram. Inbjudan, vigsel, fest och tackkort.
    Plaseringskorten kommer däremot att bryta av.

• Virvel

Vi ska ha nyårsfest hos oss och då måste jag smyga runt och ta kort på alla gästerna rakt framifrån. Korten ska vi sedan använda till bordsplaceringskorten där vi också laddar ned från www.myheritage.com vilken kändis dom är mest lika. Jättekul och ett bra samtalsämne när dom sätter sig till bords. Är det någon som vill ha mallen så är det bara att skriva mailadress så mailar jag över den.

• Virvel

Oj, jag måste ju göra samma sak vid jul när hela familjen är samlad. Min brors fru är helt omöjlig att få med på kort. Dom kommer väl undra varför jag är så envis med att ta kort på alla. Rakt framifrån också.

Svar på tråden 080809 del 2