• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • nilia
    bridesilly skrev 2007-12-09 21:51:01 följande:
    Oj så många, får ni plats allihop på det ställe ni har bokat?
    nä det är det som är problemet.. det går inte! Men det går nog med ett 80-tal så vi funderar som tokar på gästlistan varje dag. Ska försöka hinna åka ut dit och kolla lite närmare väldigt snart! Vill ju kunna skicka i väg inbjudningarna sen efter nyår.
  • bridesilly

Ska ni också skicka då? Spännande att se vad mina släktingar och vänner säger. Ingen som har en susning om våra planer. Dom vet att vi vill gifta oss men absolut inte när

nilia skrev 2007-12-09 21:58:12 följande:
    nä det är det som är problemet.. det går inte! Men det går nog med ett 80-tal så vi funderar som tokar på gästlistan varje dag. Ska försöka hinna åka ut dit och kolla lite närmare väldigt snart! Vill ju kunna skicka i väg inbjudningarna sen efter nyår.
  • nilia

Ja det är vår plan iaf, jag hoppas att den går att genomföra=) Vi har sagt det till våra föräldrar och de närmsta i släkten(farmor, farfar typ) och mina 3 bästa vänner, sen är det nog mååånga som kommer att få en chock när de får vår inbjudan! Vi blir först ut av våra vänner så det blir lite spännande=)
    Jag måste erkänna att jag är riktigt imponerad att ni har lyckats hålla det så hemligt! Jag vill helst bara säga det till alla nu men lite till får man hålla ut.

• bridesilly

Ja helst vill jag prata bröllop med ALLA helst hela tiden men jag får nöja mig än så länge att diskutera sönder allt här på BT med er flickor och terrorisera min stackars karl med detaljer. Som tur är har han inte tröttnat än och tycker fortfarande det är roligt att planera och dona

• kalevala

vi blir ca 60 st ,
    jag har inte bestämt om när vi ska skicka inbjudningarna.

• AoM

Just idag är det 76 personer på gästlistan. Dock måste vi ta oss en riktig funderare, herrgården där vi ska vara har nämligen två lokaler för middagen. I den ena ryms 70 personer och den andra ca 100. Den mindre lokalen är så mycket vackrare, originalmålning i taket från 1700-talet. Å andra sidan renoveras just nu den större lokalen så den kanske också blir jättefin.

Än så länge vet bara våra familjer om det, plus tillfrågade tärnor och marskalkar samt tre nära vänner som kommer att hjälpa till på vägen fram till vår stora dag. Men det är sååå svårt att inte berätta för alla andra!!
    Förra helgen frågade två kompisar om när vi skulle göra slag i saken och gifta oss.... där satt vi och ljög oss blåa :)

Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i februari. När bör man ha OSA? Maj, juni, juli?

• Virvel

Vi har OSA den 9 juni så att vi slipper stressa med bordsplacering, transport av gäster m,m. Gillar att vara ute i god tid.

Jag satt och funderade på framsidan till festprogrammet. Vi har ju en variant klar men vad ska ni ha för text?
    På vigselprogrammet ska vi ha vårt monogram och den här dikten:

Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

• bridesilly

Vi har osa sista april. Kanske lite tidigt men det är nog bra iaf så man hinner med bordsplacering och allt. Iochmed att vi skickar inbjudningarna så tidigt så har nog de flesta kollat vid det laget om dom kan eller ej!

• bridesilly

Vilken fin dikt

Virvel skrev 2007-12-10 12:24:22 följande:
    Vi har OSA den 9 juni så att vi slipper stressa med bordsplacering, transport av gäster m,m. Gillar att vara ute i god tid. Jag satt och funderade på framsidan till festprogrammet. Vi har ju en variant klar men vad ska ni ha för text?På vigselprogrammet ska vi ha vårt monogram och den här dikten:Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.
Svar på tråden 080809 del 2