• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • bridesilly

Ja så tror jag visst att upplägget är på programmet. Hahaha min hjärna är låst på 9 augusti så det blev automatiskt det när jag skulle skriva ett datum med 9 i
    2008-08-09 skrev 2008-01-01 17:57:41 följande:

Nä den 9 Augusti får vi ju verkligen hoppas att vi har annat för oss! Vad handlar det där programmet på tv4+ om då? Förstår ju att det handlar om bröllop såklart! Men är det par som ska gifta sig, som man får följa i planeringen?
  • blivandefrularsed

Ja, det får man ju kika på. Lite tips kan man nog allt få. Oooo, vad roligt att det är 2008! Tycker att tiden sen vi fölovade oss (i maj) har gått så himla fort, så sju månader fram i tiden är inte så långt borta. Det är ju nu framöver som vår planering drar igång på allvar. Mycket kvar att göra...!

• AoM

Ska absolut se det programmet. Fyller år den dagen så hinner jag inte se det SKA det spelas in!

Någon som ska på bröllopsmässan i sthlm om ett par veckor?

• bridesilly

Visst har tiden gått fort. Vart tog till ex december vägen? Hann inte med riktigt tycker jag. Usch va fånig man är, varför vara så nervös bara för att man ska skicka inbjudningarna?

Nästa vecka när dom har gått ut blir det massor att göra.
    Då ska vi äntligen slippa smyga med planeringen och ingen behöver spekulera i vad jag gör i brudbutiken
    Ska dit med min klänning så att sömmerskan kan titta så hon verkligen kan ta in den (annars har jag problem)
    Och så ska vi börja titta på catering, blommor och tårta FULL RULLE!!!

• bridesilly

När är bröllopsmässan? Vet inte om jag kan övertala mannen att åka ända till sthlm men försöka går ju

AoM skrev 2008-01-03 11:21:30 följande:
    Ska absolut se det programmet. Fyller år den dagen så hinner jag inte se det SKA det spelas in! Någon som ska på bröllopsmässan i sthlm om ett par veckor?
  • bridesilly

aha tack fast ser han att det finns en mässa i gbg ett par dar efter kommer han inte åka till sthlm är jag rädd :-/

AoM skrev 2008-01-03 12:19:56 följande:
    BridesillyMässan är på grand hotell 18-20 januari. bm/home.htm" target=_blank>www.brollopsmassan.se/bm/home.htm
  • AoM

Är det många som har bestämt meny redan?
    Om ni har gjort det, hur har ni vetat vad ni ska välja? En rätt kan ju låta god på pappret men det säger ju inget om hur det smakar.

Kan man fråga om avsmakningsmeny?

• bridesilly

Ja det ska du kunna be om. Tror kanske att man får betala nån liten peng för det men man måste kunna få smaka på maten man har tänkt

Vi vill ha buffe så då kan man plocka lite olika så något passar alla!

AoM skrev 2008-01-03 12:47:18 följande:
    Är det många som har bestämt meny redan?Om ni har gjort det, hur har ni vetat vad ni ska välja? En rätt kan ju låta god på pappret men det säger ju inget om hur det smakar.Kan man fråga om avsmakningsmeny?
  • kalevala

vi har ej bestämt meny , men ska ha ngn sorts buffe ,

Svar på tråden 080809 del 2