• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • bridesilly

Vi har valt kavaj. Sen har vi skrivit med en beskrivning i infobladet om vad vald klädkod betyder så dom slipper kolla upp det själva

• Emkalo

Hm...Kanske vi får tänka på att skicka ut dme snart då... Men jag tycker det känns väääldigt tidigt. Men nästan alla som ska bjudas vet iofs att vi ska gifta oss 9 aug, vi har inte hållit det hemligt alls. Det kanske underlättar för oss. Får väl se hur det blir!

• Emkalo

vi ska förresten oxå ha kavaj som klädkod.

• bridesilly

Men varför ska man följa alla "måsten" om när man ska och inte ska skicka ut inbjudningar? Lika bra att alla vet om det tidigt så att dom kan verkligen hinna ta semester och ordna med allt vad det faktiskt innebär att vara gäst på bröllop! Jag tror på det iaf

• cindell

Tänkte bara hälsa er alla ett GOTT NYTT ÅR!

Nu är det inte lång tid kvar innan vi kan säga: I år gifter vi oss istället för att säga nästa år

• 2008-08-09

GOTT NYTT ÅR!!
    Nu står vi faktiskt där, vi kan säga att i år gifter vi oss! Förr oss var nyåret helt underbart och skålen vid 12-slaget blev väldigt speciell då vi vet att det nya året ska innehålla vårt bröllop! Älskar min karl så otroligt!

Nu är som sagt jul och nyår över så nu börjar vi på riktigt! Nog för att jag har smygbörjat lite...
    Min mamma konstaterade också att hon nu måste börja på klänningen om den ska hinna bli klar, hon har ju trots allt ett heltidsjobb också.
    Om någon vecka har sambon gått med på att vi börjar träna vals, han tyckte väl att det var lite väl tidigt, men jag är tveksam där...Tror det kan behövas lite övning för honom...

Det blir nog så att vi skickar inbjudningarna då vi är klara med dem, visserligen kommer det att ta ett tag. Måste använda en dator med skrivare m.m. så jag måste åka hem till föräldrarna och göra detta. Och sen är det ju såklart lite pyssel innan vi har fixat korten också.
    Men förhoppningsvis i februari/mars nångång. Dom SKA ut innan påsk iaf!

• bridesilly

GOTT NYTT ÅR

I år ska vi gifta oss tjejer! Nu ska det banne mig planeras bröllop som aldrig förr.

Någon mer än jag som ska titta på bröllopsbonanza den 9 augusti på tv4+ ? Det ska jag, alla bröllopsrelaterade program är välkomna

• bridesilly

Hahahaha jag menar 9 januari inte augusti,...jag troooor vi har lite annat för oss då va

• 2008-08-09

Nä den 9 Augusti får vi ju verkligen hoppas att vi har annat för oss!

Vad handlar det där programmet på tv4+ om då? Förstår ju att det handlar om bröllop såklart! Men är det par som ska gifta sig, som man får följa i planeringen?
Svar på tråden 080809 del 2