• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Oms

Sis och tubbies - tillhör vi verkligen samma generation??? *börjar räkna bakåt på fingrarna* jag spyr på sånt här, e sååå trött på det sen barndomen - e inte ni det?

Vickan? muffins? nån....*letar efter medhåll här*

fast jag har ju aldrig behövt medhåll tidigare för mian åsikter så jag säger oavsett vad ni säger tycker jag att badrummet e sååå hemskt! jag e mer inne på Vickans drömbadrum som hon skrev om ngn gång i ngn tråd.

• Sister of the Night

*mutter mutter*
    Nu hann du före mig! Jag syftade ju på att vi e' allt bra sluga Nutidsorienterare i trå'n såklart!

(De illvilliga åsikterna om det stiliga badrummet frå du allt ha för dig själv. Pfffffffffft! *ser lagom stroppig ut*

• Sister of the Night

Omsan

Grejen är ju att vi HADE inget sådär typiskt 70- tidigt 80-tal hemma hos mig när jag var liten. Så de sanslösa kaskaderna av storblommigt gick liksom mig förbi... Jag var tvungen att komma upp i unga tonår för att förstå attdet fanns nåt att dregla över Men då var det knappast inne med sånt där, så jag paddlade min lilla kanot i motvind och ensamhet *vrålskrattar*

• Oms

Sister of the Night skrev 2007-10-03 13:26:29 följande:

OmsanGrejen är ju att vi HADE inget sådär typiskt 70- tidigt 80-tal hemma hos mig när jag var liten. Så de sanslösa kaskaderna av storblommigt gick liksom mig förbi... Jag var tvungen att komma upp i unga tonår för att förstå attdet fanns nåt att dregla över Men då var det knappast inne med sånt där, så jag paddlade min lilla kanot i motvind och ensamhet *vrålskrattar*
    ok, då är DU förlåten

Tubbiesd... nu e det din tur...förklara dig...
  • Telemarkgrrl

Oms skrev 2007-10-03 13:21:14 följande:

fast jag har ju aldrig behövt medhåll tidigare för mian åsikter så jag säger oavsett vad ni säger tycker jag att badrummet e sååå hemskt!

Njae, Omsan, nog är vi samma generation. Men du vet jag är oxe, jag tycker om att allt är sig likt. Det där påminner mig om min barndom, det osar liksom mamma och pappa och trygghet.

Fast visst, gör vi om badrummet hemma så väljer jag inte sånt där utan vita väggar, grått stengolv och inbyggda spots som alla andra. Visst det är jättesnyggt och fräscht men retro är coooolt.
  • Sister of the Night

Men Telestubben, jag undrar i så fall om jag kan få fresta med... åh! Hur ska jag förklara?!? *slår ut med händerna*
    Äh, varför bor du inte närmare, då kunde jag bara peka och visa.

I en inredningstidning var det ett reportage om ett par som hade fixat badrummet, och det var visserligen nytt, men så jäkla RÄTT! Det jag fastnade för var i korta drag.. känner du till sånt där vitt rektangulärt kakel som användes i köken innan det vanliga 15x15 kom?
    I alla fall; de hade sånt gammaldags kakel på väggen i badrummet, och en alldeles underbarblandare i urgammal stil, silverfärgad.
    Till det ett spetsmönstrat draperi. *torkar sig lite diskret med en servett kring munnen* Det var SÅÅÅÅÅ SNYGGT!!!!!!!

• Oms
    Telemarkgrrl skrev 2007-10-03 13:29:06 följande:
    Oms skrev 2007-10-03 13:21:14 följande:
    Njae, Omsan, nog är vi samma generation. Men du vet jag är oxe, jag tycker om att allt är sig likt. Det där påminner mig om min barndom, det osar liksom mamma och pappa och trygghet.
    Du ÄÄÄR oxå förlåten men bara för att du e så trofast o nostalgisk så att det e gulligt
  • Telemarkgrrl

Sis, nääää men vänta här nu, spetsmönstrat draperi?? Hrrrm, det är nog inte riktigt min stil. Om jag inte bodde i ett stort gammalt hus på landet med punschveranda och pärlspont och vedspis i köket.

Åh men tack, Omsan! Jag var lite orolig där ett tag att jag aldrig mer skulle bli förlåten.

• Sister of the Night

Tellis

Du ser. Det finns alltid rimliga och logiska ursäkter för ett spetsdraperi om man bara vill så *s*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!