• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Sister of the Night

Omsan förresten, vad säger du, matar ni fåglar?? Vad SÖTA ni är!!

• Zozo

Wah var inne pa en helt SANSLÖS trad... Jisses, vissa borde lasas in. Eller teorin om att man absolut är "vettigare" om man läst fler poäng pa universitet.. Wah! Jisses, vad jag maste vara vettig!!!!!

• Zozo

Sis.. aaaalldeles riktigt; Nästan sa lang söderut man kan komma!

• viktualia

Zozo - vart var den tråden?!?! snälla länka!!!

Hur många HP har du? Själv har jag 205.... och OJOJOJOJ vad jag är vettig.. öööööööööööööööööööö

• MuffinsTönt

Åh! Gissa vad?!?!?! En PhD på vår avdelning o i min grupp har förlovat sig.

Nyss satt hon o diskuterade med sina gifta kollegor. Vart var jag om inte med där också. Fastän jag mest satt o lyssnade. Kan ju inte avslöja mina bröllopskunskaper.

Dialekt? Undrar vad jag har för ngt?

• Oms

MEN! nu måste jag protestera... JAG pratar ju ingen dialket - jag pratar ju rikssvenska som stockholmska faktiskt kallas för så det så!

nämen seriöst, det har aldrig ngnsin slagit mig att man kan tycka att jag har en dialekt - ja menar jag har åkt runt i landet o hört norrländska, värmländska, göteborgska, skånska mfl utpräglade dialekter och liksom tyckt att det låter så mysigt (och ibland urfult eller bara knäppt)men jag har slfit sett det som att jag e dialektal på ngt vis, haha - snacka om att leva i tron om sthlms förträfflighet, haha!

• Sister of the Night

Zozo

Då tror jag att jag tycker mycket om din dialekt

Och nu vet jag var du varit och läst. Tack för dina ord om "vettig" kontra poäng - jag vägrar tro att inlästa poäng utan pardon måste medföra en sämre syn på andra! Och att betrakta "mest påläst" som automatiskt "mest vettig" (även om det givetvis kan vara så lika gärna som motsatsen) gör mig riktigt riktigt mörkrädd.

• viktualia

Zozo - OMG!!! vilken diskussion!!

Och ÄSSCHHHHHHHHHH knäckte du mig med 5 poäng... attans bananer! *besviken*

Sis - BRA inlägg av dig där!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!