• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Zozo

Hahaha Omsan.. Det är ju JAg som inte har nagon dialekt! Alla andra pratar "uppländska", som ma i Skane kallar allt ovanför smaland...

• Sister of the Night

Oms

Aaaah, din nollåtta *puffar retfullt på*

• Sister of the Night

Muffin - götebårschka kanske?

• Sister of the Night

Vicks - tack *blir lite röd och glad*

• viktualia

Omsan - du pratar ju TYPISK sthlmska och det är COOLT! så det så!

Rikssvenska är alldeles för svårdefinerat för att användas som begrepp (tänker på lingvisterna i skräcktråden) så det skippar vi tycker jag!

• Sister of the Night

Vicks förresten - här eller där?

• Sister of the Night

Ja, det är urcoolt med utpräglad dialekt!

(Kan tillägga att själv pratar jag ju rikssvenska... )

• Zozo

Sis.. kunde inte sagt det bâttre själv!! Jag hade en liknande diskussion för nagra ar sedan med idioter som pastod att man var bättre än andra för att man hade högt resultat pa IQ-test.. När jag protesterade sa fick jag bara svaret "jaja, du fick väl inte sa högt da..." Aaaaargh! Jisses, som om det skulle betyda et dj--la skvatt! Det är väl HUR man använder sin sk intelligens som räknas, inte att man kan säga snabbast vilken siffra som följer vilken i en serie.

Och IQ-tester! (Here she goes again..) HUR kan man tro att dessa bevisar annat än en viss slags logik? I synnerhet som man i sa fall kan ÖKA sin IQ pa bara nagra minuter. Jag rakar vara en san där testnörd som tycker sant är kul och jag gjorde en gang tva tester pa raken och Wow! Jag var 20 poäng MER intelligent efter det ANDRA testet!!

• Oms

Sister of the Night skrev 2007-10-01 13:04:15 följande:

Omsan förresten, vad säger du, matar ni fåglar?? Vad SÖTA ni är!!
    jajamensan! vi matar talgoxar hos oss! det kom in en i vårt vardagsum och en dag här i augusti, vilt klagandes ås vi tog fram ngn skorpa eller vad det nu var och slängde åt den och sen dess kommer den m kompsiar varje morgon - redan vid 6 och sitter och snackar på balkongen (inte visslar utan liksom pratar) så numera lägger vi ut mat redan på natten och sen fyelr vi på på dan. är maten slut och balkongdörren öppen så kommer de in på parkettgolvet och ropar på oss och sen sitter de snällt o väntar medan man lägger ut mer mat jätteskoj faktiskt - det e maken som matar mest jag har nog gjort det 4 ggr på 2 mån - han hinner alltid först, haha!

Vi har en liten skogsdunge precis utanför oss m tallar björkar, syrenbuskar och ja allt möjligt se bor vi på andra våningen så fåglarna har nära till oss ifrån trädgrenarna

nu till vintern ska vi köpa talgbollar o sånt - inte frön för det skräpar ned för mkt (man får egentligen inte mata fåglar på balkongen då det finns risk för nedskräpning och då risk för att det kommer råttor)
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!