• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • MuffinsTönt

Morrn tjejer!

ska iväg snart, väl i skolan, ska ni få en utförlig redogörelse!

• viktualia

Godmorgon!

Tokhes, snuvig, hostig och NEEEEEEEEEEEEEEJ jag har inte tid att vara så här risig...

*godmorgonkram*

• Sister of the Night

Vicks - hear hear

(Japp, jag tycker den är så kul!! )

• Sister of the Night

Äh-hm.... ta en VICKS!

• Ms K

morrn morrn. *snörvlar ikapp med vickan*

Tack snälla söta rara telis & sis med för hejaropen Ja, det är baske mig skönt när man kommer över på andra sidan sånna mastodontprojekt. Gött är bara förnamnet! Telis: Det där med att helgen gått så snabb läser jag som att ni har haft en riktigt riktigt kanonmysig helg

ska kika in på victorys galleri...

ses lite senare kanske, ska flänga runt en del idag så det blir inte så mycket framför datorn som det borde vara! Borde ligga i en säng framför laptopen med en kopp honungssötat kamomillte i minst två dagar, egentligen. Nä, vickan jag håller med dig! Man har jäklar anamma inte TID att vara sjuk i dagens sverige.

Kram kram på Vickan och Sis, hoppas ni kryar på er kvict. Sis, känner igen de där hostattackerna. bläää, så besvärligt med kureringen när sömnen störs.

Ni andra får ett gäng slängkyssar, vill ju inte smitta ner er!

• viktualia

Vicks blå kanske vore bra... hm.... jag tänkte gå till Apoteket och bunkra lite nån gång sen. Tills dess håller jag käften och jobbar... *fniss*

• MuffinsTönt

Ok tjejer!

Först och främst vill jag bara säga hur glad och tacksam jag är över all hjälp jag fick av Vickan o Tellis. Hela gänget!

Thank You 4High Five

Vi började med maten redan kl 3. Hade en del tjafs o annat men det flöt på bra. Vid 6 tiden var potatisen färdig stekt o själva filen skulle in. Vi hade tänkt att gästerna kanske skulle komma lite senare. Då hade det varit lagom till 7,då steken skulle va klar. Näpp! Dem kom redan 5 i 6. What the ...! Jag var så inne i maten att jag hade inte ens hunnit byta om o göra mig iordning. Iaf... började vi med soppan. Alla tyckte den var SUPERGO´!!! MR G senior frågade om det skulle funka med punch till. Det vita vinet passade Perfekt till rätten.

Eftersom steken inte var klar ännu tog alla en till omgång av soppan. Sen var det presentöppning! Det var många fina presenter.

Varmrätten var Jaw Drop 2! Den var enkel och samtidigt annorlunda. Röda vinet passade bra.

Efterrätten var lagom sött. Dessertvinet var nog allas favorit.

Alla var glada och belåtna.

Vickan
    Jag blev väldigt possitiv överraskad över vinet var så himla go. Jag har lite svårt att dricka vin eftersom jag är inte så van. Men dessa var väldigt lättdrucket! Speciellt det röda.

Tack än en gång ladies!!! * STOR MUFFINSKRAAAAAM* :-P

• Zozo

Halla! Jag är bara irriterande täppt i näsan! Hu, känner med er snörfliga och (Fasa!) hesa personer.

Komplicerat att göra klyftpotatis?? Hmmm muffins, det finns nog inte mycket som är lättare... Att koka potatisen innan har jag aldrig hört talas om. Jag brukar bara tvätta och klyfta mina och köra in dem i ugnen pa 225 grader i 20 minuter. Pa lägre vârme tror jag att det är risk för att de blir torra.. eller?

Usch vad jag blir irriterad pa vissa besserwissrar här pa BT.. Jag menar, alla far tycka precis hur de vill men man kan ju kanske se över sitt sätt att uttrycka sig...

• viktualia

Muffins - skoj att det blev så bra med allt! Nyfiken fråga: Vad sa du när de undrade varifrån meny/recepten/vintipsen kom?!?!? *fnissar*

Måste säga att jag GÄRNA bidrar igen! Alltid skoj!

• MuffinsTönt

Vickan
    Jag sa att jag mejlade en kompis o hon gav mig några recepttips från internet så man kan kolla upp. Inget om BT, nej! Endast Mr G vet om oss o vårt BT-skap.

En fråga tillbaks. Efterrätten, ska den var varm eller ljummen när man tagit den från ugnen. Vårt blev ljummen. Chokladen var redan smält o bränd så jag vågade inte ha inne längre. Undrar om det är bra att ha lägre temp.

Jag kommer definitivt att be dig om råd nästa middag. Om ett år typ!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!