• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • anne på grönkulla

Recept på hemgjord vätskeersättning: 1 l vatten, 7 tsk socker, 1/2 tsk salt - koka ihop o låt svalna. Ha i lite citron om magen pallar det - för det smakar verkligen inget vidare.

• viktualia

fniss fniss... kom just på att man kan vispa colan med lattevispen och på så vis få bort kolsyran... Sis hade väl nån tråd om meningen med champagnevisp - jag har just hittat ett användningsområde för så skumma saker!!!

• anne på grönkulla

vill man improvisera tar man bara ett stort glas , häll ett lagen salt i botten, sen rejält med socker (ett apr matskedar typ) o fyll på med vatten o citron, rör om tills det löser sig (så slipper man uppkoket o svalnandet som tar tid)

• viktualia

Tack Anne! *kramar utan att smittas* Jag börjar med att testa avslagen cola, sen går jag på ditt recept!

• anne på grönkulla

ja, har du cola hemma så bör det funka, jag har nästan aldrig det så vi brukar få gå direkt på denna brygd. Köpt sportdryck har mer mineraler i sig dock.

• viktualia

Anne - maken shoppade ett sexpack med 33 cl flaskor på beställning av mig. Det komiska är att jag är allergisk mot läsk, det innehåller citronsyra som jag inte tål... men eftersom min allergisymptom är röda prickar så får det gå.

Sportdryck innehåller oftast ännu mer citrus av olika slag och är alltså ännu sämre för lilla mig.

• anne på grönkulla

aah, tänkte inte på det såklart - vi brukar ha citron i egengjord för att göra smaken uthärdligare, men kanske finns det nåt annat du kan smaksätta med istället för det. Köpt sportdryck tycker jag själv är urk. Men jag är inte mycket för söta o köpta drycker i allmänhet å andra sidan...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!