• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

snofsan - fy vad tungt! det har du verkligen inte förtjänat... svårmödrar borde inse vilka "pain in the ass" de är...

Anne - jag har mailat dig på FB nu. Inte helt fel att skriva av sig.

• snofsan

nä de tycker ja inte men de skiter hoon i grrrrr

viktualia skrev 2007-10-21 21:37:45 följande:
    snofsan - fy vad tungt! det har du verkligen inte förtjänat... svårmödrar borde inse vilka "pain in the ass" de är...Anne - jag har mailat dig på FB nu. Inte helt fel att skriva av sig.
  • viktualia

Snofsan * stärkande kramar* själv har jag svärföräldrar från en annan planet, men håller bara jag mig på mattan så är de väldigt snälla...

• nennesjuttioåtta

vi kan oftast prata väligt bra om våra föräldrar, mina har sina egenheter med (minst sagt). Men han tycker väl inte att det är så där jättekul att jag skrävlar här om hans föräldras bravader. Eller med min kompis. Men jag blir ju galen ibland och jag kan ju inte ta allt emd honom för det vill han ju inte höra.

• snofsan
    viktualia skrev 2007-10-21 21:42:31 följande:
    Snofsan * stärkande kramar* själv har jag svärföräldrar från en annan planet, men håller bara jag mig på mattan så är de väldigt snälla...
    ja så känns de för mej med bara jag tar emot skit med ett leende så blir det inte för mycket att skiten...

MEN om jag skulle ha fått nog å börja gapa tebax så skulle hela helvetet braka loss... å den som skulle få lida e gubben min

*tar emot kramen* *skickar en stooor kramis tebax*
  • viktualia

Nenne - visst kan det vara segt för honom att veta att du pratar om hans päron med andra, men samtidigt slipper han ju en del av dina utläggningar och troligen leder det inte jättelångt att beklaga sig för honom - han är ju dessutom "drabbad" själv.

När jag skakar på huvudet åt mina svärisar så gör jag det sällan med maken, det leder liksom ingen vart. Jag tar inte illa upp om han skulle beklaga sig hos andra över min muppiga mamma, det handlar ju om att ventilera bökigheter!

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2007-10-21 21:48:12 följande:
    Nenne - visst kan det vara segt för honom att veta att du pratar om hans päron med andra, men samtidigt slipper han ju en del av dina utläggningar och troligen leder det inte jättelångt att beklaga sig för honom - han är ju dessutom "drabbad" själv.När jag skakar på huvudet åt mina svärisar så gör jag det sällan med maken, det leder liksom ingen vart. Jag tar inte illa upp om han skulle beklaga sig hos andra över min muppiga mamma, det handlar ju om att ventilera bökigheter!
    P r e c i i i s ! ! ! Grejen är väl att jag skrattar och himlar med ögonen åt mina föräldrars bökigheter och påhitt, och gör detsamma med hans. Men så gör inte han. Fast jag tror att han skulle må bra av det.
  • viktualia

Nenne - jaaa det är svårt att SKAPA distans till sina egna föräldrar, särskilt i fall som med din svårfar och hans utfall mot omgivningen. Antar att det krävs ganska mycket för att som kille förhålla sig till sin pappas grabbighet (som väl är en del av svårfars dumheter?!?).... klurigt värre!!

• nennesjuttioåtta

han tycker nog mest att pappan är pinsam och försöker inte att lyssna. Hans pappa har monopol på att använda superlativ. Berättar jag en historia, och råkar använda ordet - det var det roligaste.... etc etc, så avbryter han och berättar en annan historia som ingen annan förstår poängen på.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!