• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Nenne - tjaaa du brukar ju spy ur dig i "svårfarsbaljan" *fnissar lite fast det egentligen är rätt tungt*

• snofsan

aaaaaaaaaaaaa jag magar hatar den censur så himla mycket att jag skulle kunna strypa det jääääkla aset... grrrrrr.... för sjutton

*såå nu känns det bätter*
    tack

nennesjuttioåtta skrev 2007-10-21 21:14:02 följande:
    men huvaligen snofsan! Spy ur dig allt härinne så lättar trycket! KOm igen, upp med det bara! *ställer fram svårmors-baljan*
  • anne på grönkulla

Jo, jag beundrar dem som lyckas omsätta såna önskemål. Jag kan söga sånt, men skulle få byta liv helt (inkl arbetsgivare och bransch) för att kunna förverkliga det. Och jag kan inte riktigt se mig bli hemmafru eller starta hunddagis - hur lockande det än kunde vara i glimtar. Men resejournalist, kanske? (hur många skulle vilja åka till de knäppa ställen jag åker till...)

Men idag har jag varit på en drygt timslång manikyr o pedikyr efter jobbet. Det var najs! Och väger upp en del stress - förutom att man får fina fötter o naglar o så (ids inte pyssla själv med sånt).

• anne på grönkulla

svårmorsbaljan *asg* ja, stackare, det är inte lätt. Har det ändå rätt bra själv, även om de kommer från en annan planet - undrar alltid hur min man blev som han blev?

• nennesjuttioåtta

så ja, så ja...

jag är expert på att spy ur mig gallan som svårfar stoppar i mig, men jag får så dåligt samvete för att jag blir den onda och maken tycker det är synd att vi inte kommer överens och blir väldigt ledsen, även fast han vet att hans far inte är den mest smidiga typen. Men det är jobbigt för det skulle kunna vara så skönt att bara vara sig själv där och ha det lugnt, avslappnat och skönt. Men jag har ju skinnet vrängt utoch in redan när vi svänger in på infarten... Svårt att inte börja leta fel då.

men GAAAH vad man kan bli förbannad!

• viktualia

vad gäller familjeförvirringar så är jag mitt i en sådan historia. Det är lite klurigt att förklara lite lagom anonymt här,men riktigt riktigt forntida problem har poppat upp till ytan. Berörda är framförallt mamma och min moster och jag hoppas att historien inte exploderar utan att den fortsätter att pyra lite försiktigt. Besvärligt när typ 40 år gammal byk ska upp till ytan...

• anne på grönkulla

Trist vickan! Beror det på att de nyligen insett att tiden kanske är kortare än de anat för att reda ut och tvätta byken?

Ja, själv lever jag ju med bevisen på hur galna folk blir av arv o skit. Suck - kan det bara ta slut...

• anne på grönkulla

ja, det är inget kul att inte känna igen sig och hur man agerar - det är inget kul att alltid vara arg och "the bad guy"... som tur är kan vi prata om våra resp sväris-relationer på ett civilierat sätt och det är jätteskönt!

• viktualia

Anne - det går inte att svara på din fråga utan en smärre utläggning, så jag mailar dig istället. Inget hemligt, men inget jag vill skriva här...

• snofsan

ja suck jag önskar att hon kunde sluta att försöka bestämma hur v ska leva våra liv... grrrrr... å när hon blir sur på min gubbe som kunde inte säga ett pip i hellgen utan att hon skällde på honom...han e enda barnet hans föräldrar e skilda å hon lever ensam.. så e han den enda hon kan få ur sin bitterhet på... å när han sover länge så tar hon det ut på mig ist

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!