• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • snofsan

god morgon god morgon

idag blir det att städa ordentligt ja gjorde visst inte det i torsdag jag fastnade här på BT ist... suck som vnligt MEN idag måste jag verkligen städa får ett nytt ardagsrumsbord.. så då vore det smart om de skulle var städat till de.. heheh

• viktualia

Godmorgon!

Blev helt åksjuk av bussresan hit. Sånt händer ibland och jag blir SÅÅÅÅÅ irriterad. Till råga på allt vägde jag inte in mig på ett helt kilo ner utan bara ett halvt.... SURAR...

... vilket kanske har nåt slags samband med att jag haft en ljuvlig helg som bland annat innehöll en mysig middag på Söder i lördags...

• MuffinsTönt

Vickan
    Äsch! Du har varit sååå duktig att du förtjänar den mysiga middan. Halvt kilo ner e bättre än halvt kilo upp.

Dagens ord: Optimist!

• Linda o Jonny

Jag har gått upp alla mina 5 kg som jag gick ner i våras !
    Jag ser ut som en flodhäst!
    Kan vi inte prata om något annat nu !
    Och ett halvt ner är bättre än ett halvt upp !
    Och du har unnat dig lite ju !

• viktualia

L&J - du var väl gravid och då är det väl rätt naturligt med viktuppgång?!?

Själv stormbantar jag sen i maj. Har blivit av med 18,5 kg hittills och en av flera anledningar till bantningen är att jag ska våga bli gravid sen. Det hade INTE varit bra för kroppen att starta en graviditet på de 95 kg jag vägde innan bantningen startade... nu väger jag alltså 76,5 och siktar mot 65 kg till mina 1,64 m.

• Telemarkgrrl

Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh, jag står inte ut!!!! Jag jobbar ihop med världens snällaste (och mesigaste) människa och det driver mig till VANSINNE!!! Hon vill så väl och menar bara väl men jag skulle kunna skjuta henne. Eller mig själv.

Zozo, varför är du inte här!? Du är nog den enda som förstår vad jag menar!

God förmiddag på er andra!

• Linda o Jonny
    viktualia skrev 2007-10-22 10:12:17 följande:
    L&J - du var väl gravid och då är det väl rätt naturligt med viktuppgång?!?Själv stormbantar jag sen i maj. Har blivit av med 18,5 kg hittills och en av flera anledningar till bantningen är att jag ska våga bli gravid sen. Det hade INTE varit bra för kroppen att starta en graviditet på de 95 kg jag vägde innan bantningen startade... nu väger jag alltså 76,5 och siktar mot 65 kg till mina 1,64 m.
    Så sant så sant men jag är jättestor redan nu ju och jag som kämpade med de där 5 kilona och så kom de tillbaka utan att jag hann blinka.. de e orättvist !
    O jag har 5 månader kvar så ni kan ju tänka er hur big jag kommer att vara då!
  • Linda o Jonny
    Telemarkgrrl skrev 2007-10-22 10:20:49 följande:
    Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh, jag står inte ut!!!! Jag jobbar ihop med världens snällaste (och mesigaste) människa och det driver mig till VANSINNE!!! Hon vill så väl och menar bara väl men jag skulle kunna skjuta henne. Eller mig själv. Zozo, varför är du inte här!? Du är nog den enda som förstår vad jag menar! God förmiddag på er andra!
    tror jag vet vad du menar man skulle ju nästan jobba bättre om de gick hem då hade man ju lite koll på saker och ting !
    Eller ?
    Nu virrar den andre bara till det !
    Men menar så väl !
  • Telemarkgrrl

Ja, hon virrar till det. Och är så osäker att hon måste fråga om lov för allting. Och trots det blir det fel. Och så ber hon om ursäkt för precis allting, inklusive att hon andas. Och så är hon så välvillig att hon erbjuder sin hjälp HELA TIDEN. Om man råkar spilla ut tre droppar te så kutar hon i väg innan man har hunniit blinka och hämtar papper och torkar upp åt en och hämtar nytt te. Snällt alltihop men jag blir GALEN!!!

• Oms

ang graviditet och övervikt så är det inte hela världen! har man bra värden så tar kroppen ingen skada men om man inte har det så får man helt enkelt "låta bli" att gå upp en massa när man är gravid och då får man dietist hjälp etc. det finns lösnignar för alla. jag e ju överviktig och har gått upp massor men har perfekta värden och mår super så för mig är det igen fara alls - däremot har jag en väninnan som väger nästan 20 kg mindre men hon har gått upp mkt det sista halvåret så hennes krop mår inte alls bra.

jag vet hur en graviditet kan påverka kroppen då jag ahr varit gravid tidigare så jag tar det här m viktminskning osv när bebisen pluppat ut och jag sltuat amma - finns ingen anledning till att stressa innan.

så ta det lungt Lidna och Johnny

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!