Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
fast vad ska jag ha i kyrkan som ska ha både stövlar o sandaler? Känns ju ej som stövlar passar inomhus...
Jag skulle nog byta till sandaler i kyrkan och köra på stövlar ute.
jennysnartfru, vi har "bara" bokat flygbiljetter till Kapstaden och tänker hyra bil och ta in på olika hotell. Det är vår smekmånad. Vi vill inte vara på samma hotell i två veckor. Det är väl samma sak där som med klänningar och allt annat som rör bröllopet. Det finns inga måsten, man gör som man själv vill
abbie, tack och hoppas de har klänningen på lager. Vore tråkigt om du inte fick din drömklänning. Ska hålla alla tummar och tår
Gotland Oj så vacker klänning!
Abbie: Hoppas det löser sig för dig. Men vad gullig m2b du har
Jag har mardrömmar om bröllopet mest för att mina föräldrar inte drar jämt och utifrån det har det blivit så att pappas sida hatar mammas och tvärtom*suck* Ett tag funderade vi på att skippa familjen helt och bara bjuda vänner. Men jag vill ju att både mamma och pappa ska se mig på min stora dag.. Men men de har då lyckats hålla sig i skinnet på våra flickors dop i alla fall, så de bör väl lyckas den här gången oxå.
Men jag blev då glad i går då jag var till den lokala floristen och fick en offert på min brudbukett, hon kommer bara att ta 50% av vad den skulle ha kostat i stan(skellefteå).
Vad blir det för blommor för er tjejer?
För egen del blir det kritvita långstjälkade rosor hårt bundna i en rund bukett med pärlor instuckna i varje ros.
Tack! Det känns bättre och bättre Blommor ja, har inte helt bestämt mig än men det lutar mot rosor i en rund bukett. Creme och ljustrosa tror jag blir snyggt.
Sarha81: Sån bukett ska jag också ha!! Min vän är florist så hon gör buketten, blir vita rosor...inte creme och inte kritvita...mittemellan... med lång stjälk utan några blad. Vitt siden band bundet på två ställen på stjälken om ni förstår.... Hur många rosor ska du ha? Min vän tyckte max 20-30 för min del annars tyckte hon buketten skulle ta över....
Gotland08: Jättfin klänning! Suuuper!
Bzz:Vad kul en till med lika bra smak som jag Vi pratade om15-20 rosor då jag vill ha den ganska nätt
Jag har haft drömmar....
I den första drömde jag att vi hade en trädgårdsbröllopsfest, och vår toastmaster inledde middagen med ett jätteroligt och bra tal - och ingen ens drog på munnen!! Alla satt med munnar som streck och fattade ingenting. Vår tappre toastmaster försökte några gånger till, men aldrig att någon log eller skrattade! Huvva!!!
Efter huvudrätten var det tydligen planerat så att jag och min blivande skulle göra fterrätterna, så jag gick ut i köket i klänning och allt och började vispa grädde och fixa efterrätt för 50 pers eller så...
Den andra drömmen hade jag nyligen, då drömde jag att det var dagen innan bröllopet och jag kom på att jag glömt mina tider hos klänningsbutiken, så jag hade inte provat den och den hade inte blivit omsydd....jag skulle hinna hämta den på bröllopsdagen, men den skulle sitta som en hösäck....
Akvavit, såg du mitt mail?!?