• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • jennysnartfru

Vi ska träffa prästen innan men ska nog prova fråga prästen tråden. tack för tipset.

• EdLi

Har också beställt den kappan, kom igår, jättesnygg men den är lite stor, tänkte byta storlek men nu var de slut, så jag får ha den som den är. Tror den passar bra till min klänning som är lite åt champange-hållet i färgen.

• wembi

qozze: tackar,. Vi gifter oss i Idre och det mesta är planerat men inte ännu fixat så att säga ;)

• c t

Kappan var ju jättefin! Kikade på den i ditt galleri vinterbrud

Jag tänkte faktiskt ( ni vet ju att jag inte är så pysslig av mig ) köpa påsar som jag lägger i ris, näsdukar, vigselprogram och CD-rom skiva i och ställa ut på "isbänkarna" i kyrkan till våra gäster. alternativt lägga på rummen innan dom checkar in.

Min klänning hänger på en galge på mitt kontor, fick tillbaka den av en kollega idag som har sytt ner axelbanden så nu är den axelbandslös.

• Snöflinga76

Tack för alla råd och all peppning...
    Jag ska göra som ni säger. Om inte klänningen passar bättre efter jul och nyår (blir att hålla igen under julen...) så tar jag och ser vad en sömmerska kan göra. Egentligen är det väl inget speciellt med just den klänningenmen men jag har köpt den för att den var en sådan som jag ville ha... det är lite svårt att få tag på klänningar helt i chiffong... så det vore ju trist om man inte kan ha den. Kilar under armen var inte så dumt... ska se vad man kan göra. Problemet är bara att hela livet är i rynkad chiffong (finns bild i mitt galleri) så det är kanske lite svårt att få det snyggt... Nåväl, ska inte fundera så mycket utan jobba på bara...

Om ni vill ha tips på vintriga dekorationer till eventuella festlokaler så har jag idag hittat massor på JYSK. Hittade pärlrankor på ståltråd som såg ut som is, ska ha dem ringlande på borden. Sedan hittade jag ett stående stålhjärta med ljusslingor som jag ska placera framför våra platser, istället för blomsterbåge mitt i vintern. Dessutom hade de fina snöflingor i ca 10 cm i diameter, de ska jag hänga i fönstrena. Köpte massor och det gick på ca 450:- Bra pris, tycker jag!

• jennysnartfru

snöflinga76
    Måste säga att din klänning är så fin. Jättesnygg, var hade du hittat den? Hoppas den kommer passa.
    Du har en bild på en frisyr med vita blommor eller rosetter, var har du hittat den? Försökte kopiera den men det gick inte.

• c t

Bra tips!

Ikea hade också ljus som var som "bollar" i silver och guld som är jättefina.
    Vi köpte ett helt gäng i silver till nyår men de passar precis lika bra till ett vintrigt bröllop

• vinterbrud -08

Vi har gjort lite bröllopsärenden idag, både jag och min blivande var lediga så då gäller det att passa på. Vi har köpt tapeter som vi kommer att ha som löpare på borden.

Ringde och frågade när man skulle prata med prästen och de träffar alltid brudparet 10 dagar innan vigseln, kommer bli fullt upp med att förbereda vigselprogrammen med så kort tid.

Vi har konsultation om brudbuketten på måndag, spännande!

• Snöflinga76

Jennysnartfru: Jag har köpt klänningen här på BT, det är tjejen som sålde den som bär den på bilderna.
    Jag har hittat frisyrerna i andras gallerier och på andras hemsidor... minns inte var... Akvavit har en inspirationssida på gamman.se där jag hittat en hel del snyggt... så kika runt du med! Konstigt att den inte gick att kopiera... för det har jag gjort!

• Gotland08

Idag ringde de från butik och sa att min klänning har kommit Ska dit imorgon för att lägga upp den. Det ingick visst i priset, inte mig emot Ska ta med mig två vänner. Känner mig lite stirrig, tänk om den inte är så fin som jag trodde...

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...