Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Abbie- vad roligt att du hittat en ny klänning, förstår att det inte är lätt med tanke på magen. Å andra sidan så har du ett litet liv där inne
Gotland, jag håller med övriga, ändra inte på klänningen den är superfin!
Har också en MS - asm3052 och jag behövde inte göra ändringar alls, känns så skönt!
Imorgon åker jag till Madrid, ska se Spanien-Sverige och sedan är det shopping hela söndagen
Min Lilly-top hänger i garderoben och så syr mamma min långa sidekjol med lite släp för fullt. Det är nog egentligen bara en provning kvar, längden har vi kollat så det är väl det där sista.
I går hade vi OSA. Av 97 inbjudna har 10 tackat nej (två bor utomlands, två ska ha barn precis innan, två kan inte hitta barnvakt och två ska resa bort), och 2 har inte svarat ännu (en av dem tror jag kommer, en är jag mer osäker på). Bra utfall tycker jag.
ct, klänningen är fin men jag vill ha mer gnister i den. Mer stenar och en liten ärm som jag passar bättre i än utan. Jag behöver inramning. Snygg klänning du har köpt MS-syster
Bra utfall, trettondagsafton! Kul att så många kan komma
Jag förstår, men känn ingen stress över att du måååste ändra den för den är så fin!
Gotland08,
Jag tror klänningen kommer bli ÄNNU finare med en liten ärm!
Men verkligen superfin klänning, den ser väldigt stilren ut utan alltför mycket puff
Tack ct och akvavit! Nu känner jag ingen stress. Att sy på en ärm och sätta fast lite mer gnistrande stenar är en droppe i havet jämfört med att sy en hel klänning. Nu får jag ju ägna mig åt finliret. Det som är roligast. Lite drygt två timmar innan jag får prova min klänning
Exakt!
Pirrigt värre va
Jag måste snart hem och packa
wembi: Vad kul med Idre! Bor ni där eller gifter ni er där i alla fall? Vi hade faktiskt det som andra alternativ, men nu blir det i Åre-trakten. Hoppas på massor av snö
Snöbrud08: Jag har fått min kappa med nu, hoppas att din med har kommit. Den var i alla fall jätteskön och storleken var bra med.
Skottdagen: Oj, vilken lång leveranstid på klänningen! Men de får väl se till att fixa till den snyggt eftersom de har lovat att det ska gå. Du hade ju förvarnat om att du skull gå ner ï vikt också - grattis föresten!
abbie80: Skönt att du hittat en ny klänning där bebisen också får plats!
Trettondagsafton: Vad kul att så många kommer. Jag börjar vara lite orolig, vi har fortfarande inte fått svar från typ hälften och OSA om två veckor. Fast de kanske väntar till sista sekund. Får avvakta tills datumet har gått ut i alla fall.
Gotland: hur gick det med provningen av klänningen?
Snöflinga: Vad synd att du inte kan ha din klänning. Men det finns många andra ute till salu så det är nog inte omöjligt att hitta en annan.
Hej tjejer;
har varit bortrest 4 dagar och ej hängt med i diskussionerna. Försöker läsa ikapp.
Nu har iallafall mina vinterstövlar kommit (beställt från e-bay, tog prick 2 veckor). Beställt nästan likadana som Akvavit. De var rätt coola, om än i minsta laget storleksmässigt. Trodde det var barnskor när jag öppnade förpackningen men det var min storlek.
Nu väntar jag bara på att min klänning ska komma, sen är allt i klädväg klart. Beställdes i augusti och bör väl komma nu i december.
Inbjudningar: endast 12 st kvar som ej svarat (OSA 1/12). Hittills har 4st tackat nej av 81 st.
Har även äntligen fått svar på vilken präst vi får och bokat in möte med honom i januari för "träning" och genomgång. Kul!!
De som gifter sig i början av januari får nog börja ha "möhippe-beredskap" från och med nu . Snart smäller det! Min m2b ska få prel få svensexa 15 dec har jag fått veta.
vinterbrud: Hur stämde storleken på stövlarna med den storlek som du normalt har? Skulle också vilja beställa fluffiga skor men vet inte om man törs utan att ha provat. Skor är ju lite kinkigare än t.ex. en jacka... Var beställde du dina skor?