• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Bzzz

Akvavit: Om du inte sett mitt mail så skriver jag det här med! Har skickat jackan!

• Snöflinga76

Hej tjejer!

Vad ska jag ta mig till... Provade min klänning igår och det är nog bara att glömma... Eftersom jag ammar så har jag ingen chans att få igen klänningen över bysten. Det saknas rejält med tyg... Vad ska jag göra? Vill ju ha den och ingen annan... Har hunnit gå ner 12-13 kilo på 3 månader, sedan dottern föddes. Nu har jag ungefär 5 kilo kvar till min ursprungliga vikt och borde ju hinna få bort det på tre månader men risken är att det inte räcker eftersom brösten är för stora för klänningen... Så går det när man är ute i god tid, för god tid och dessutom hittar drömklänningen till en billig penning...

Någon som har något råd?

• c t

Det går inte att sy i kilar då?

Vad mycket du gått ner förresten! BRA JOBBAT!

• Bzzz

Snöflinga76: Fy vad trist. Trots att d varit så duktig med vikten och säkert hinner gå ned allt så är det ju tyvärr så att bysten inte minskar lika mycket om du ff ammar...kanske blir lite skillnad såklart men som c t säger....kilar?? Om du lämnar in den på en brudbutik ell rhos en sömmerska så kanke det kan ordna sig...precis under din arm kommer iaf ingen se om du har en kil!

• Gotland08

Bra jobbat med så många kilo...wow! Ta med dig klänningen till en sömmerska och fråga om råd. Det mesta går att fixa till. Vet ju inte hur modellen ser ut men det ska mycket till om man inte kan fixa till det. Hoppas det går bra!

• wembi

jennysnartfru: såg att du funderade på att ta dig an vigselprogrammen. Skulle oxå vilja det men vågar inte för är rädd för ändringar i sista minuten...

• Qozze

Oj, möhippa har jag inte heller tänkt på förrän nu. Fast jag tror inte att det händer något innan jul i vilket fall som helst (om det nu blir något) för alla är ju ganska uppbokade innan jul. Får se om syrrorna tar tag i det eller inte. De är ganska stressade med. Men om de håller i något så behöver jag i alla fall inte oroa mig för att det blir något "skämma-ut-på-stan" scenario - något jag verkligen tycker illa om och aldrig skulle vilja vara med på.

Wembi: Välkommen till tråden. Var gifter ni er och hur långt har ni kommit i planeringen?

Snöflinga: Bra gjort med graviditetskilona!! Håller med de andra, prova att ta med klänningen till en sömmerska och hör efter vad de säger. Vore synd att inte kunna ha sin drömklänning!

Jag slog föresten till och beställde den där kappan som Snöbrud08 tipsade om. Kunde inte hålla mig

• vinterbrud -08

Jag har också beställt samma kappa som snöbrud08 tipsade om. Jag fick den idag, bilder finns i mitt bildgalleri. Perfekt till min klänning i creme eftersom den var naturvit.
    Beställde min första cape innan klänningen (den i kritvit med muff i mitt bildgalleri) så om någon här skulle vara intresserad av den är det bara att höra av sig.

• Qozze

vinterbrud-08: Vad skoj! Jag trodde att den skulle passa bra till min klänning med som är ivory-färgad och kappan ser ju ut att matcha din klänning bra. Får testa sedan, men jag tror inte att en liten nyansskillnad gör så mycket. Gillade du kappan då?

• vinterbrud -08

Den är riktigt mysig, gillar den verkligen!!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...